xp opnieuw maar op ntfs

Status
Niet open voor verdere reacties.

renevg

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2003
Berichten
19
Dag beste helpers;
een windowsXP installatieprobleem: ik ben er nu dan toch al een tijdje (lees een uur of 20) mee bezig maar kom dr niet uit.
Situatie: ik heb winxPpro op pc, harddisk NTFS, Bios met opstarten van CD en floppy (en dan harddisk natuurlijk). Allereerst krijg ik t niet voor elkaar van CD op te starten. Hij geeft aan geen bootable disk te vinden. Daarnaast kan ik met win98 floppy opstarten, maar om te installeren heeft het fat32 nodig. Dus heb ik mijn harddisk, die was opgesplitst in 3 drives, 1 drive met fdisk verwijderd, opnieuw aangemaakt en geformatteerd naar fat32. Toen had de disk in ieder geval een plek om zijn tijdelijke bestanden weg te schijven. Dan kan ik via floppy van win98 de cdrom bereiken en handmatig xp installatie beginnen door vanuit i386folder op cd winnt.exe te starten. WinXP wordt geinstalleerd. maar ik wil alleen een recovery met een dvd die ik heb + floppies. Dus vraagt windows of ik met f2 recovery wil starten. ja...wil ik. Dan wil hij mijn hele harddisk, dus alle 3 de driveletters verwijderen en opnieuw maken. Dan ben ik 40 gyg aan gegevens kwijt die ik juist veilig dacht te hebben weggezet op D: en E:. Weet iemand een manier om het voor elkaar te krijgen?Bedankt,
Rene
 
Ik zou effe win98 installeren om zo je gegevens van je andere partitities te kunnen Backuppen op CD/DVD en daarna de procedure van XP volgen. Weet je in ieder geval zeker dat je niets verliest!
:D
 
Master of Slave

Staat jouw CD_Rom op master of op slave?

als ie slave is en alleen op een ide zit kan ie namelij niet opstarten van CD
 
Heel veel nieuwe systemen kunnen zowel van Master als Slave booten, dus dat verhaal gaat niet helemaal op.
Veel Recovery CDROM's brengen inderdaad de PC weer helemaal in de aflevertoestand, dus dan worden alle partities verwijderd. Daar valt dan weinig aan te doen. Als je een gewone Windows CDROM en de benodigde drivers hebt, dan zou je een schone installatie kunnen uitvoeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan