xp opstarten vanaf opstart-cdrom

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin van de mortel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Ik heb er ooit een topic over gelezen, maar kan hem niet meer terug vinden.

Heb een pc zonder floppie met xp op de C drive, verder nog een E en een F partitie ( D = cdrom)
Ik wil die xp op de C drive opnieuw instaleren maar EERST die C helemaal formateren want er zwermt volgens mij een heel harnekkig virus rond.

Ik kan niet opstarten vanaf diskette, maar er moet ook een mogelijkheid zijn om zoiets te doen vanaf een opstart-cdrom.

Wie kan me daar iest over vertellen?

Alvast heel erg bedankt.

Martin

Martin,

Het is heel makkelijk. Gewoon opstarten vanaf cdrom.
Dit moet je wel in jou bios aangeven dat dat mag.

Maar waarom niet eerst een housecall online scan doen.
Virus kan ook in andere partities zitten.
Als je dan het virus kwijt bent dan zou je ook nog een hijack log kunnen plaatsen waar dan de restjes worden nagekeken.

nee dat opstarten lukt wel vanaf cdrom, maar ik wil die partitie C formateren en dieoptie krijg ik dan niet.
"vroeger" met de opstart diskettes kon je dan via die diskettes opstarten en op die wijze ook de C formateren.

Ik heb gescand en daar was alles leeg Mijn zoon had wel zijn hele pc op hol laten draaien, al na 2 uur gebruiK. Ik had nog geen antivirus erop gezet en hij kon niet wachte :evil:

Nu heb ik XP opnieuw erop gezet maar als ik norton 2004 erop wil zetten dan geeft hij aan dat dit niet kan.
Hitman pro loopt ook vast bij de scan van één van de onderdelen.
Dus ik denk dat er nog iets dwars zit.

Over Hitman pro is hier al veel geschreven, en dan niet positief.
Maar xp cd er in computer aan en dan op een toets drukken als daar om gevraagd wordt.
Dan heb je echt de optie om de partitie c te verwijderen en daarna weer aan te maken. Dan kun je ook opnieuw de c formatteren.

Formatteren kan tijdens de installatie van XP (in de setup waar er om een partitie gevraagd word)

maar of dit de oplossing is voor jou probleem... erg rigoreus maar het zal wat oplossen.

misschien eerst maar eens wat online scans proberen?

Gaat niet goed jongens (of meiden)

Als ik nu opstart krijgt ik een boot waar ik op dit moment al 3 keuzes heb !!!

windows professionel
windows professionel
windows professionel (setup)

Ik heb de derde keer de setup afgebroken omdat hij niet wilde wat ik wilde.

Als ik bij de optie partitie verwijderen de partitie ook wil verwijderen krijg ik de melding dat dit niet kan omdat er voor windows al setup bestanden op staan die nodig zijn voor de setup.
Als ik de bovenste aanklik krijg ik een andere desktop dan bij de tweede optie. OK dat kan ik begrijpen, maar jopper is die situatie niet

Wat doe ik nou verkeerd?

cd van xp er in.
computer uit.
computer aan, goed opletten.
nu komt er een vraag opstarten vanaf cdrom druk een toets.
Dat doe je.
Dan ga je goed lezen.
Op een gegeven moment kun je de c partitie verwijderen. Dat doe je .
Daarna kun je de niet meer bestaande partite formatteren.
En daarna ga je pas de setup uitvoeren.

wow nu komen we ergens.......

Ik maar denken dat er vanaf cdrom wordt opgestart....
ff in de bios gekeken en dat dus nu WEL in orde gemaakt :o
Computer is nu de C:/ aan het formateren, daarna xp erop en dan maar hopen dat norton erop ook gaat lukken deze keer. (tot nu toe wilde Norton niet geïnstalleerd worden)

Bedankt Puppie en Ellasar voor de hulp.

grt.

Martin

Oke suc6 en we horen het wel als het gereed is.;)

xp staat erop norton staat erop alles lijkt onder controle....pfffft. was wel een bevalling.

Bedankt en CU.

Martin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan