XP opstarten zonder je aan te hoeven melden voor windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sundreamer

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2008
Vrienden,

Ik heb een laptop met XP, eerst startte hij gewoon op zonder een venster met Aanmelden voor windows , gebruikers naam en wachtwoord. Ik heb het hier niet over een account, die je kan aanmaken.
Nu start hij op en vraagt dus om mij aan te melden voor windows , met gebruikersnaam en wachtwoord. deze heb ik nooit ingevuld. ! Onderin het venster staat alleen afsluiten annuleren en opnieuw opstarten.
Wat ik ook invul helpt niks, als ik hem opstart via F8, veilige modus, komt er hetzelfe venster... ik kom dus niet in windows, en ook niet bij configuratiescherm en start, om evt. commands uit te voeren .

Wat nu ?
Bij voorbaat dank

Vrgr
Harm

Hallo !
Ga naar "Start"; "Uitvoeren" en typ "control userpasswords2" in (zonder "). Enter, en dan het vinkje weghalen bij "Gebruikers moeten zichzelf aanmelden.......etc".
Op toepassen klikken en je PC start op met het bureaublad !

Bertus: zal niet lukken als hij zich niet kan aanmelden he :)

Hallo !
Ga naar "Start"; "Uitvoeren" en typ "control userpasswords2" in (zonder "). Enter, en dan het vinkje weghalen bij "Gebruikers moeten zichzelf aanmelden.......etc".
Op toepassen klikken en je PC start op met het bureaublad !

Precies jeffcoboy, bertus...ik kom dus niet eens op het bureaublad !.... vandaar......
Er staat aanmelden bij windows enz...bij opstarten ook in de veilige modus..

vrgr
Harm

Start de pc op, en probeer eens bij Gebruikersnaam : "Administrator" in te typen en password gewoon leeg laten. Tenzij je het admin pass kent. Laat weten of dat lukt.:)

@Jeffcoboy: Op Administrator inloggen werkt alleen als het hier over XP Professional gaat. In XP Home kun je op die manier niet inloggen, maar weer wél in Veilige modus.

@topic-starter: Als het in 'normale' modus niet lukt om als Administrator (met een leeg wachtwoord) in te loggen (je krijgt een melding zoiets als "Account Administrator is uitgeschakeld"), probeer dan Veilige modus, en log dáár dan in als Administrator (met een leeg wachtwoord).

Tijs.

@Jeffcoboy: Op Administrator inloggen werkt alleen als het hier over XP Professional gaat. In XP Home kun je op die manier niet inloggen, maar weer wél in Veilige modus.
Weer eens wat bijgeleerd:)

@Jeffcoboy: Op Administrator inloggen werkt alleen als het hier over XP Professional gaat.[...]

Kleine toevoeging hierop: Inloggen op Administrator in XP Prof kan alleen als het 'klassieke aanmeldscherm' actief is (zoals nu het geval is bij de topic-starter). In het 'grafische' aanmeldscherm (waar alle gebruikers hun eigen 'icoontje' hebben) kun je (ook in XP Prof) niet inloggen op het Administrator account, tenzij je 2x Ctrl-Alt-Del toetscombinatie doet, waarmee je weer het klassieke aanmeldscherm krijgt.
Start je XP Prof of XP Home (met het 'grafische' aanmeldscherm) op in Veilige modus, dan staat Administrator er wél bij.

Dit even voor de volledigheid. ;)

Tijs.

Ok vrienden , ga even kijken of het lukt !, kom erop terug , stay tuned please :)
vrgr
Harm

Vrienden het lukt niet , het is windows xp home , het werkt niet in de gewone en veilige modus,,,,helaas!
Verder wat gestoeid met hoofdletters etc ?

Wat kunnen we nog meer doen ?

met vrgr
Harm

Je hebt in Veilige modus opgestart, Administrator als gebruikersnaam ingevuld en het wachtwoord van Administrator leeggelaten, maar je komt er niet in? Welke melding krijg je nu dan?

Er zijn wel andere mogelijkheden, zoals het branden van de Offline NT Password & Registry Editor, te downloaden hier.
Zodra het .ZIP is uitgepakt, het resulterende .ISO bestand branden naar CD met Nero (Recorder -> Burn image) of met ImgBurn (Write image file to disc) etc.

Dan de pc opstarten vanaf die nieuwgebrande CD

Kijk goed hier hoe het verder dan werkt en je wachtwoorden kunt resetten naar 'geen wachtwoord' (een leeg wachtwoord dus). Handigste misschien om die walkthrough even helemaal uit te printen.
Het resetten van het wachtwoord raad je aan om slechts met 1 account tegelijk te proberen, dus eerst met het Administrator account, pc herstarten in Veilige modus, kijken of je op Administrator kunt inloggen met een leeg wachtwoord en als het niet lukt weer opstarten van die speciale opstart-cd en dan je eigen account resetten naar een leeg wachtwoord.

Verder heb ik geen directe tips. Het zou kunnen zijn dat je misschien nu uit je systeem bent buitengesloten door software die je zelf hebt geïnstalleerd of dat je besmet bent met virussen/malware.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan