XP over Vista (CD start niet op vanaf CD)

Status
Niet open voor verdere reacties.

XPDame

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 nov 2009
Beste mensen,

Nadat ik Vista geinstalleerd had bleek het systeem traag te zijn op mijn PC.
- 80 GB
- 32-bits

Dus ik bestelde de legale XP cd om vervolgens deze te herinstalleren. En wat blijkt: dit geeft nogal wat problemen. Ik startte de CD op vanuit de Bios en tot op het moment "druk op een toets om vanaf CD te starten". Ik drukte op een toets (al 10 x geprobeerd met diverse toetsen, maar het lukte niet. Telkens start Vista gewoon op. Weet iemand een oplossing hiervoor? Ben al erg lang aan 't zoeken naar een oplossing.

Alvast bedankt! :thumb:

Test eerst eens met een andere opstartbare cd/dvd (bijv. die van Vista, Windows 7 e.d.)
Werkt het daar wel, dan is er iets mis met de XP cd die je nu hebt.

Is de inhoud van de XP cd wél goed te lezen, dan zou je een nieuwe kunnen maken, bijv. met nLite. Je kunt dan meteen Service Pack 3 integreren, zodat je die niet later nog moet installeren als update én je daarmee meteen een cd hebt die je kunt gebruiken om systeembestanden te herstellen of een herstelinstallatie van XP te doen als dat ooit nodig blijkt te zijn.

hier kun je SP3 voor XP Engels downloaden.
hier kun je SP3 voor XP Nederlands downloaden.

Succes,

Tijs.

Check

Hoi Tijs,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb het nogmaals geprobeert met de Vista CD en daarbij opent de installatie ook niet vanaf CD. Ik denk dat 't door de PC komt.

Wat kan ik precies met dat SP3 (sorry, ik ben nogal een leek :confused: )? Helpt 't me met de installatie van XP over Vista?

Ik heb alles op externe schijf staan, dus qua bestanden hoef ik niets te bewaren. Vista mag er van mij volledig vanaf.

Nou, hoop dat je hier iets mee kunt.

Groetjes

Nog even voor de zekerheid, je hebt in het BIOS je CD/DVD Rom Drive als eerste opstart item staan?

Want je zegt ik start op vanuit het BIOS maar ik weet niet zeker wat je daar zelf onder verstaat.

Laatst bewerkt:
Toevoeging:

Heb SP3 geprobeerd te downloaden, maar de toepassing werkt niet (iets met win32). Weet je hier wat van?

Bedankt nogmaals.

SP3 is NIET bedoeld om te starten in Vista maar om te integreren in de nieuwe XP cd die je kunt gaan maken (met nLite) als het opstartprobleem van de XP cd ligt aan de cd zelf ipv. aan je pc.

Tijs.

Misschien werkt je toetsenbord niet dat kan je ergens in je bios veranderen

hi

als je de cd in hebt gedaan voor de opstart
krijg je bij de opstart dat er iets staat druk op een toets om de install opstarten of zo iets
als je dat krijgt klopt de cd-rom el en cd zelf ook

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan