xp overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcgrunn

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Hallo,

Ik heb vanmiddag een oude pc gekocht. Het is een goeie pc alleen zit er een oude hardeschijf in van 4Gb, daar heb ik niet veel aan, heb hier nog wel een hardeschijf liggen die ik er in kan zetten. Heb geen cd's bij de pc gekregen.

Nu mijn vraag, ik wil graag de xp installatie die op de oude hdd staat overzetten naar de andere hdd die ik erin wil plaatsen. Hoe kan ik dit doen? aangezien ik geen cd heb.

alvast bedankt.

je kunt de nieuwe schijd er als slave bijhangen....
maar ik zou van iemand even een cd lenen.
je cdkey kun je uitlezen op je 4gb harddisk en kun je dan weer gebruiken.

je kunt de nieuwe schijd er als slave bijhangen....
maar ik zou van iemand even een cd lenen.
je cdkey kun je uitlezen op je 4gb harddisk en kun je dan weer gebruiken.

Mijn vader heeft nog wel een xp cd liggen. Ik zal de hardeschijf er dan wel bijhangen als Slave.
Maar hoe kan ik dan de cd key uitlezen van de 4gb hardeschijf?

Helemaal geen key nodig.......

Hang de nieuwe harddisk in je pc als slave
Maak een kloon van je oude harddisk naar de nieuwe
Maak nu de nieuwe harddisk master en klaar!

Geen key nodig, geen bestanden en programma's kwijt, zo eenvoudig is het

Kan wel met Everest, mits je een goede versie hebt. In Everest bij Besturingssysteem > Besturingssysteem > Product sleutel.
Zie screenshot, uiteraard even wat aangepast ivm de key.:p

attachment.php

Bijlagen

• Product sleutel.jpg
    Product sleutel.jpg
    31,4 KB · Weergaven: 60
Helemaal geen key nodig.......

Geen key nodig, geen bestanden en programma's kwijt, zo eenvoudig is het

hoe zit het hier dan met de mobo drivers enz?
alle drivers van een andere pc zijn geinstaleerd op de hdd, die moet je dan allemaal verwijderen!!!

het is mijn nog nooit (goed) gelukt om een xp van de ene pc draaiend te krijgen op een andere pc

Als je een harddisk uit PC-1 haalt, en die stop je in PC-2 .. En die verschillen nogal van hardware, dan zal windows XP gewoon de hardware detectie door lopen, en proberen te installeren watie zoal vindt .. Worden er dingen gevonden die niet geinstalleerd kunnen worden, dan is het van zelf sprekend, dat je daar zelf een passende driver voor gaat zoeken ;)

Suc6! :thumb:

Als je een harddisk uit PC-1 haalt, en die stop je in PC-2 .. En die verschillen nogal van hardware, dan zal windows XP gewoon de hardware detectie door lopen, en proberen te installeren watie zoal vindt .. Worden er dingen gevonden die niet geinstalleerd kunnen worden, dan is het van zelf sprekend, dat je daar zelf een passende driver voor gaat zoeken ;)

Suc6! :thumb:

Tot dat je een totaal verschillend moederbord hebt (vooral ide controller) en zul je een mooi blauw scherm krijgen.

Ik weet niet waar het nu opeens allemaal over gaat, maar TS wil alleen maar een grotere harddisk in zijn bestaande pc zetten en meer niet!

Waarom al dat moeilijke gedoe over drivers etc., heeft er allemaal niets mee te maken!!!!

Ik vat het ook even niet. Een image( met bijv Norton Ghost) van de bestaande schijf maken en die op de grotere schijf plaatsen en het systeem zou gewoon moeten opstarten. Er is helemaal geen sprake van 2 systemen.

Tot dat je een totaal verschillend moederbord hebt (vooral ide controller) en zul je een mooi blauw scherm krijgen.

Wel eens van de veilige modus gehoord in XP ? Wil nog wel eens helpen in gevallen zoals dit ;)

En een disk image maken van zon schijf, zal je dan ook niet uit de brand helpen :thumb:

Ja leuk, dat kon je met Windows 98 (se) nog wel doen, maar Xp pikt dat niet. Echter is dat hier in deze topic niet van toepassing.

Laatst bewerkt:
Wel eens van de veilige modus gehoord in XP ? Wil nog wel eens helpen in gevallen zoals dit ;)

En een disk image maken van zon schijf, zal je dan ook niet uit de brand helpen :thumb:

Waar heb je het nou toch allemaal over????:o:o

Even een korte samenvatting, voordat men weer door gaat over twee systemen.

De topicstarter wil een 4GB schijf in hetzelfde systeem vervangen voor een grotere, met behoud van de Windows Xp installatie.;)
ik wil graag de xp installatie die op de oude hdd staat overzetten naar de andere hdd die ik erin wil plaatsen. Hoe kan ik dit doen? aangezien ik geen cd heb.

Laatst bewerkt:
Even een korte samenvatting, voordat men weer door gaat over twee systemen.

De topicstarter wil een 4GB schijf in hetzelfde systeem vervangen voor een grotere, met behoud van de Windows Xp installatie.;)

Dus:

Geen key nodig, geen bestanden, drivers en programma's kwijt, zo eenvoudig is het

[Humor modus]Gelukkig ben niet de enige die het begrijpt.:p[/Humor modus]

persoonlijk zou ik geen cloon maken.
Maar de key opzoeken en een frisse instal maken.
maar dat is dus persoonlijk.
Dan begin je tenminste lekker fris zonder de gegevens van een ander.

Ik heb everest geinstalleerd en even getest op mijn laptop. De productkey die everest aangeeft komt niet overeen met de licentiesticker die op mijn laptop staat...hoe kan dit? is dit erg?

Maar je kunt dus met een gewone algemene xp cd windows installeren en dan de productcode invoeren die everest aangeeft?

Kun je mij misschien vertellen hoe dit werkt? mijn kennis met pc's is niet heel groot ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan