XP partitie verwijderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruben-moorlag

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2003
Hallo,

Ik had op mijn pc twee windows-installaties, 1 op C: en 1 op D: Nu had ik met partition magic de C schijf geformatteerd. Mijn pc doet niet veel meer, en geeft de foutmelding fout tijdens laden besturingssysteem. Ik kan nog wel met een opstartdiskette iets doen, maar niet in de bios komen. Als ik met de opstartdiskette prbeer de setup op de cd te starten, dan geeft hij aan dat het programma niet kan draaien in ms-dos. Wat moet ik nu doen?

:confused: Ondanks dat je je schijf geformateerd hebt moet je wel gewoon in je bios kunnen komen hoor, op de meeste klonen gaat dit met de 'Del' toets ingedrukt houden tijdens het opstarten.
In je bios moet je dan als 1e opstart device de CD-Rom speler kiezen en dan opnieuw opstarten met je CD erin.

Hoe heb je geprobeerd de setup van de cd te draaien?

Je moet namelijk eerst de letter intikken van de cdrom. Met meerdere partities en cdrom spelers kan dit varieren, dus probeer er een paar.

BV E:

typ dan in: cd I386 (enter) (dit is een i en geen 1)
daarna type je in: winnt (enter)

dan zou de installatie moeten beginnen.

Als op D alleen een windows installatie staat, dan zou ik die ook formatteren.

Ik heb eerst geprobeert de setup te starten met setup.exe heb ik het op jou manier geprobeert. Ook dat lukte niet, omdat hij geen goede schijf kon vinden. Format C: werkt ook niet. wat nu?

Hoe bedoel je dat hij geen goede schijf kon vinden? Is het wel een volledige xp versie of alleen een update?

Op de manier zoals ik het uitlegde moet het normaal altijd werken.

Welk merk harde schijf heb je? Er zijn diagnostic tools om te kijken of je schijf beschadigd is.

En je hebt vanuit Windows de C schijf geformatteerd? Dan lijkt het me dat je van je D schijf opstart. Want als windows op C in gebruik is, kun je die niet formatteren.

Heb je 1 schijf met meerdere partities? Of meerdere harde schijven.

Als het eerste het geval is zou ik toch opnieuw Fdisken, dan ben je wel alles kwijt, maar ik denk dat het daar niet helemaal lekker zit (met de partities dus)

Laatst bewerkt:
Als je de beschikking hebt over 'Partition Magic' dan zou ik dat eens proberen,
Hiermee kan je makkelijk (in DOS ook nog wel) bekijken wat de status is van de hardeschijven en zien hoe ze ingedeeld zijn.
Het kan zijn namelijk dat je hardeschijf niet geformateerd is, maar dat alleen de partitie niet goed erkend is (geen drive-letter).

Met partition magic kan je een opstart diskette maken (het zijn er 2) en dan daarmee opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan