xp partitie volledig overzetten naar andere schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

mhulsegge

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2004
Berichten
7
Misschien een hele domme vraag, maar ik stel hem toch.

Ik krijg er volgende week een nieuwe sata harde schijf bij van 200 GB.
De harde schijf die ik nu gebruik is een standaard IDE schijf.

Ik zou het liefste mijn hele C partitie over zetten naar die nieuwe Sata schijf, en de huidige schijf als backup schijf blijven gebruiken.

Is dit mogelijk, en zo ja hoe ? Heb niet zo heel veel zin om alles opnieuw te gaan formatteren, maar als het echt niet anders kan zal het wel moeten....

Ben benieuwd, alvast bedankt.

Gr,
Michiel.
 
Geplaatst door de jean
kan toch via ghost dacht ik ...
Normaal zou het inderdaad met Ghost kunnen, maar ik ben bang dat ie niet opstart.
Er zijn namelijk geen SATA drivers mee geinstalleerd.
 
Je bedoeld geen sata drivers in ghost mee geinstalleerd ?

Is er een ander programma waar ik het dan wel mee zou kunnen doen ?
 
En als het zou kunnen dan moet je schijf nu ook 200 gig zijn anders neemt die de huidige partitie grote over, en dat zou zonde zijn als je nu 80 gig zou hebben en de andere 120 dan niet kunt gebruiken.
 
Geplaatst door mhulsegge
Je bedoeld geen sata drivers in ghost mee geinstalleerd ?

Is er een ander programma waar ik het dan wel mee zou kunnen doen ?
Als je nu een image maakt van je oude schijf, dan heb je geen SATA drivers in je Windows.
Met de image overzetten heb je dus ook geen drivers voor de SATA.
Daarbij zul je Ghost 9.0 nodig hebben, om een image op een SATA drive te kunnen zetten.
Voor zover ik weet, kunnen de oudere Ghost versie's dat niet.

Geplaatst door SJJ
En als het zou kunnen dan moet je schijf nu ook 200 gig zijn anders neemt die de huidige partitie grote over, en dat zou zonde zijn als je nu 80 gig zou hebben en de andere 120 dan niet kunt gebruiken.
Volgens mij maak Ghost geen partitie veranderingen.
Je moet wel zorgen dat je een Primaire partie hebt aangemaakt en die voldoende ruimte heeft om de image op te zetten.
 
Als jij van je oude partitie van je oude schijf een image maakt met ghoste en die terug zet op de nieuwe schijf neemt die de grote aan van de oude schijf dus weg 120 gig bij een schijf van 80 waar je de image van gemaakt hebt.
Het is toch normaal dat je van een partitie van 80gig ook een image maakt van 80 gig.
Dus als je die terug zet op een schijf van 200 gig ben 120 gig kwijt dus foetsie.

:eek: :thumb:
 
Op dit moment laat ik het even voor wat het is, denk dat ik gewoon nog even blijf doorgaan met de huidige schijf en partities etc.
In ieder geval bedankt !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan