xp password

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordwillo

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2008
hallo,

ik heb onlangs op mijn dell M1530 xp geïnstalleerd.
Alles is naar behoren verlopen(buiten de netwerkprobleempjes die ondertussen gefixet zijn), alle drivers gevonden en geïnstalleerd.

Nu heb ik onlangs een password ingesteld, en daar zit het probleem. Mijn computer zegt elke keer bij het opstarten dat mijn password onjuist is terwijl ik nu wel zeker weet dat het juist is. Wanneer dit probleem zich voor deed zat er niets anders op dan xp te herinstalleren. Zo gezegd zo gedaan, maar het passwoordprobleem is nog steeds aanwezig, gelukkig deze keer wel zo slim geweest mijn fingerprint te registreren zodat ik wel nog toegang heb tot mijn pc.
Eenmaal binnen xp kan ik wel het password wijzigen en zelfs verwijderen, maar bij het opstarten is het zogezegd altijd fout.

Nog een andere eigenaardigheid is dat nu bij het opstarten ik de keuze krijg tussen twee dezelfde xp professional edities... (heel raar, want heb de nieuwe over de andere geïnstalleerd(eerst C formateren en dan installeren)).

misschien dat deze twee problemen in verband staan met elkaar?
alvast bedankt

mvg

Jord

Misschien is er een probleem met toetsenbordindeling.

Als je het inlogscherm gebruikt waar die plaatjes bij de gebruiker staat: doe daar 2x Ctrl-Alt-Del om het klassieke inlogscherm te krijgen.
Gebruik je de klassieke manier, dan alleen 1x Ctrl-Alt-Del om het klassieke inlogscherm te krijgen.
Zodra je dat klassieke inlogscherm hebt, tik in het bovenste invulveld even het gedachte wachtwoord in. Verschijnt dat niet op de manier zoals gewend, dan heb je met dat toetsenbordindelingsprobleem te maken. Zoek dan uit hoe je de gebruikersnaam er goed in krijgt (in het bovenste invulveld) en je wachtwoord in het tweede invulveld.

Succes,

Tijs.

@dickrottweiler: Wat voegt jouw posting toe?
1. De topic-starter heeft al aangegeven 2x XP te hebben geïnstalleerd, en het probleem is er nog steeds.
2. Hoe jij erbij komt dat XP over XP is geïnstalleerd zie ik niet. Bovendien is je uitspraak erover ("Dan vraag je om problemen") nergens op gebaseerd. Het zou wellicht anders zijn als XP als 'in-place upgrade' is uitgevoerd, maar dat dat gebeurd zou zijn is nergens terug te vinden in de tekst van de topic-starter.
3. Het verhaal over toetsenbordindeling als mogelijke bron van het probleem had ik al geschreven. Dat is prima te verhelpen zónder een herinstallatie, zeker nu de topic-starter wel met zijn vingerafdruk gewoon in XP kan komen.
Start -> Uitvoeren -> intl.cpl
Ga naar tabblad Talen -> knop Details
Zet als standaard (bovenste pull-down menu): Nederlands - Verenigde Staten (Internationaal).
Verwijder alle andere toetsenbordindelingen (Nederlands etc.) uit alle talen.
Eventueel is een ingreep in de registry noodzakelijk zodat ook bij het inlogscherm Verenigde Staten (Internationaal) van toepassing is, maar dat komt pas aan de orde als bovenstaande niet (direct) helpt.

Tijs.

Nog een andere eigenaardigheid is dat nu bij het opstarten ik de keuze krijg tussen twee dezelfde xp professional edities... (heel raar, want heb de nieuwe over de andere geïnstalleerd(eerst C formateren en dan installeren)).

misschien dat deze twee problemen in verband staan met elkaar?

Ik weet het niet, maar ik zie wel staan dat er 2 XP installaties staan vermeld!!!!

Laatst bewerkt:
Graag enigszins ontspannen reageren: Indien in-place upgrade was er gewoon 1x XP in het opstartmenu verschenen. Nu er een tweede installatie is gedaan staat alles er 2x in.
Enige wat je kunt concluderen is dat de partitie niet geformatteerd is tussen beide installaties in.

Tijs.

Je kunt ook instellen welke besturingssystemen je wel en welke je niet wilt zien.

Dit kun je bij de systeemeigenschappen aanpassen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan