XP pc en Vista Laptop zijn elkaar kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sylvia87

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2008
Hoi,

Ik heb een pc met XP en een laptop met Vista. Ze zitten allebei op een draadloos netwerk, (tele2). Ze hebben allebei toegang tot internet.

Ze vonden elkaar eerst ook, maar nadat ik XP opnieuw had geinstalleerd werd het een drama. Na veel geëmmer doet het internet het weer, maar het netwerk tussen de pc en de laptop lukt nog steeds niet!

Ik heb opnieuw gedeelde mappen gemaakt, heb het ook via een ad-hoc verbinding geprobeerd, als ik een nieuwe netwerklocatie toe wil voegen loopt óf mn pc helemaal vast, óf hij zegt dat de map onvindbaar is. Ook heb ik het geprobeerd vanaf mn laptop. Maar niets werkt. Wie o wie kan mij helpen?

Groetjes,

Sylvia

Hoe "heet" het netwerk in XP ?

Want :

Standaard in XP is MSHOME
Vista staat ingesteld op WORKGROUP

Ze moeten beide op Workgroup staan.

Laatst bewerkt:
'Mijn Netwerk' Dat is de naam van mn internetverbinding zeg maar Draadloze netwerkverbinding 4 (Mijn Netwerk) Gaat het daar over? Of moet ik zo'n netwerk groep hebben?

Laatst bewerkt:
Mijn laptop vind nu wel mijn pc, maar daar houdt het op. Ik krijg de volgende fout als ik de pc 'in' wil. Geen toegang, foutcode: 0x80070035 Kan netwerkpad niet vinden.

Mijn pc vind mijn laptop helemaal niet.

Als ik op probleem vaststellen klik krijg ik, 'SYLVIA' is geen geldige hostnaam.

Ik moet je bekennen dat netwerken niet mijn specialiteit zijn. Bij Workgroup instellingen houdt het even op (naast gezond verstand gebruiken en de menu's bestuderen)
Als je nu een stopfout krijgt, dan denk ik dat je de namen weer terug moet zetten naar hun oorspronkelijke en dan even wachten op iemand die meer van netwerkinstellingen afweet.

Je hebt het Technet artikel doorgeworsteld?

Laatst bewerkt:
In ieder geval bedankt :) En ik ga idd nog wel ff verder zoeken op dat technet.

Ik was mijn bericht nog aan het veranderen toen jij je reply typte en plaatste. Die Technet opmerking nog "gezien"?

Ja ik heb het artikel nog gelezen ja. Ik denk dat ik daar wel meer info vandaan kan halen. Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan