Xp pc overnemen met een Vista laptop VNC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ic3man

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2008
Berichten
31
Hallo allemaal,

Ik wil graag mijn windows xp vaste pc die thuis staat over kunnen nemen met mijn windows vista laptop.
Kan dit met vnc gedaan worden?
Weet iemand misschien hoe ik dit gedaan kan krijgen ?
Welke programma's moet ik hier allemaal voor downloaden ?

Alvast bedankt.
Grz Ic3man
 
Hallo allemaal,

Ik wil graag mijn windows xp vaste pc die thuis staat over kunnen nemen met mijn windows vista laptop.
Kan dit met vnc gedaan worden?
Weet iemand misschien hoe ik dit gedaan kan krijgen ?
Welke programma's moet ik hier allemaal voor downloaden ?

Alvast bedankt.
Grz Ic3man

Ik doe dat altijd met Logmein
 
Met VNC kan ook. Dan moet je wel de TCP-poorten 5500, 5800 en 5900 forwarden naar het ip-adres van de XP pc. En natuurlijk een toegangswachtwoord zetten in de configuratie van het VNC server-gedeelte op de XP machine.
Op de Vista laptop hoeft dan alleen de VNC client te staan, en je verbindt dan met het publieke ip-adres van je router.

Voor portforwarden: Ga naar portforward.com, zoek merk + type van je router uit, klik erop, en kies in de geboden te forwarden 'diensten' voor VNC.

Succes,

Tijs.
 
Met VNC kan ook. Dan moet je wel de TCP-poorten 5500, 5800 en 5900 forwarden naar het ip-adres van de XP pc. En natuurlijk een toegangswachtwoord zetten in de configuratie van het VNC server-gedeelte op de XP machine.
Op de Vista laptop hoeft dan alleen de VNC client te staan, en je verbindt dan met het publieke ip-adres van je router.

Voor portforwarden: Ga naar portforward.com, zoek merk + type van je router uit, klik erop, en kies in de geboden te forwarden 'diensten' voor VNC.

Succes,

Tijs.


Haha dankje. Ik zal mijn best doen.

Maar welke vnc met ik nu eigelijk downloaden voor mijn vaste pc en welke voor mijn laptop ? Vnc server voor xp pc en Vnc viewer 4 voor vista laptop ?
 
Laatst bewerkt:
Haha dankje. Ik zal mijn best doen.

Maar welke vnc met ik nu eigelijk downloaden voor mijn vaste pc en welke voor mijn laptop ? Vnc server voor xp pc en Vnc viewer 4 voor vista laptop ?

Tsja, da's altijd een lastige, want er zijn veel versies.
Ikzelf gebruik graag UltraVNC, maar de 'originele' van (free versie van) realvnc werkt ook.

Succes,

Tijs.
 
Tsja, da's altijd een lastige, want er zijn veel versies.
Ikzelf gebruik graag UltraVNC, maar de 'originele' van (free versie van) realvnc werkt ook.

Succes,

Tijs.

Ja kijk ik heb het denk ik niet zo heel vaak nodig. Ik zit namelijk bij de landmacht en als mijn zusje thuis een probleem heeft met de computer dan moet ze altijd wachten totdat ik sweekends thuis kom of ik moet het via de telefoon uitleggen en dat is ook altijd zo lastig.

Vandaar dat ik graag vnc wil ik denk niet dat het vaak ga gebruiken maar het is wel handig als je het hebt :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan