[XP] pc reboot alleen in veilige modus

Status
Niet open voor verdere reacties.

hnasje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 apr 2008
ik heb last gehad van een virus.
(Trojan.W32.Mitglieder in wintems)

Dit heb ik kunnen herstellen door mijn harde schijf via een usb interface aan een andere PC te hangen en zo het virus verwijderd.

Het enige probleem wat ik nu nog heb is dat mijn pc reboot als ik in veilige modus wil opstarten. In normale modus lijkt alles goed te werken.

ik heb dit via sfc/scannow proberen te repareren maar dit help niet.

Weet iemand hiervoor een oplossing?

Verder mog een vraag over sfc/scannow: xp vraagt hierbij om de XP cd. Dit is nog XP SP1.
Loop ik dan niet de kans dat ik weer beaalde DLL's vervang door oude versies (waar wellicht een lek inzit)

Alvast bedankt voor de reacties.

Hans

:confused: Het kan ook een foute driver zijn die deze auto reboot veroorzaakt.
Nero InCD staat bekend als zo'n applicatie die dit kan veroorzaken zelfs bij het laden van de safe mode.

Kijk eens in normale modus onder de eigenschappen van deze computer bij Geavanceerd - Opstart en herstel instellingen.. Haal daar het vinkje weg bij "Deze computer Automatisch opstarten".
Indien het een crashing driver is die dit veroorzaakt zal je nu ipv een reboot een bsod krijgen (blue Screen) met die info kan je de foute driver vinden..

En indien je SP2 via Windows Update hebt binnengehaald oid dan heb je een C:\Windows\ServicePackFiles met alle SP2 files deze map wordt dan door System File Checker (SFC) aangesproken en laat de oude bestanden op de CD links liggen.

:).

Laatst bewerkt:
wat je ook kan proberen is scannen op spyware ( hitmanpro )
of in normale modus opstarten en de volgende stappen uitvoeren:
start>uitvoeren: msconfig
hierin het meest rechtse tabblad opstarten aanklikken en alles uitschakelen
daarna ga je een tabblad naar links ( services ) en vink je aan "alle microsoft-services verbergen" en daarna druk je ook hier op de knop "alles uitschakelen".
vervolgens op ok drukken en pc herstarten.. ik ben benieuwd..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan