XP-pictogrammen wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

modstar

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2004
Berichten
40
Ik zit met een klein vraagje.
Ik heb op internet een set .ico bestandjes (pictogrammen) gedownload, en ge un-zipped.
Nu is alleen het probleem, waar kan ik de pictogrammen wijzigen voor windows?
Ik weet dat het kan d.m.v rechtermuisknop > eigenschappen > tab: aanpassen > ander pictogram
maar dat zou betekenen dat ik 1 voor 1 elk pictogram zou moeten veranderen.
Iemand idee?:thumb:
 
Hoe had je het anders in gedachten ? Ik zie het nog niet gebeuren dat je (bijvoorbeeld) 10 pictogrammen selecteert en vervolgens 10 willekeurige programma's en dat Windows met een muisbeweging de icoontjes wijzigt. Ik vergelijk het een beetje met naamsverandering van bestanden. Je zal Windows toch moeten "vertellen" welk bestand, welke naam krijgt alvorens Windows ze kan hernoemen. Volgens mij geldt eenzelfde principe voor icoonverandering?
 
je kan toch ook rechtermuisklik op de standaard icoon doen dan
naar eigenschappen en dan verander pictogram ?

maar weet niet of dat bij elke pictogram gaat

edit : verkeerd gelezen je typte dat al
 
Laatst bewerkt:
Hoe had je het anders in gedachten ? Ik zie het nog niet gebeuren dat je (bijvoorbeeld) 10 pictogrammen selecteert en vervolgens 10 willekeurige programma's en dat Windows met een muisbeweging de icoontjes wijzigt. Ik vergelijk het een beetje met naamsverandering van bestanden. Je zal Windows toch moeten "vertellen" welk bestand, welke naam krijgt alvorens Windows ze kan hernoemen. Volgens mij geldt eenzelfde principe voor icoonverandering?

Ik dacht aan een menu met alle extensies & mappen etc (misschien ergens i.h. configuratiescherm) waar je per soort het gewenste pictogram kan geven, in plaats van elk mogelijk bestand apart op je hdd zoeken en een pictogram geven
 
Ok, zo had ik je vraag nog niet gelezen / begrepen, maar hier schuilt idd. enige logica in. (Vergelijk met de optie om "dit soort bestanden altijd te openen met "***dit***" programma....)
Ik ga zoeken............
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan