XP plots opstarten met een wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Ik heb mijn laptop opnieuw geïnstalleerd met Windows XP Home. Eerst was het gewoon als anders maar nu is het opstarten plots met een schermpje met: "Aanmelden bij windows", "Gebruiker " en "Wachtwoord". Ik hoef geen wachtwoord in te vullen want als ik op ok klik start hij gewoon op.Ook afsluiten krijg ik een schermpje dat niet als anders is.
Kan ik van dit schermpje afkomen? Ja dat zou zo moeten:
Ga naar het configuratiescherm en dan naar gebruikersaccounts.
Vervolgens klikken op item 'De manier waarop gebruikers zich aan -of afmelden wijzigen'. Vinkje bij Welkomstscherm zetten.
Op deze manier ben je van het aanmeldscherm af, aangezien je nu geen gebruiker in hoef te typen verwacht ik dat XP nu automatisch start.

Maar als ik dat probeer komt er een melding dat het niet kan omdat er programma is geïnstalleerd dat voorkomt dat het verwijderd wordt. Ik kan het programma verwijderen en evt, vinden met de zoekterm MrvGINA.dll
(Marvell(R)Wireless Client Card Gina Component) Toepassingsuitbreiding. en staat in system32.
Geen idee wat het is.

Kan ik dat gewoon verwijderen in de veilige modes?
Gewoon verwijderen gaat niet maar ik weet ook niet wat het is.

Start -> Uitvoeren -> regedit.exe
Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
(let op: Er staat o.a. Windows NT in de sleutel, blader dus correct...)
Verwijder in het rechter deelvenster de waardenaam Gina. Daar zou dat MrvGINA.dll in genoemd moeten zijn.
Sluit regedit, en herstart de pc.
Probeer daarna de stappen te doen om het aanmeldscherm te veranderen zoals je beschreef in je startposting.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb het gedaan maar er is niets veranderd.

Ja toch ik heb nog veranderd "welkomstvenster inschakelen" en dan is het als van ouds.

Bedankt

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan