XP por installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcoD

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2005
Ik heb een computer waar Me op stond. Nu wil ik hier XP pro op installeren. De schijf heb ik NTFS geformateerd. Nadat de computer is opgestart moet ik op een toets drukken om op te starten vanaf de XP cd-rom. Vervolgens krijg ik in het scherm 'harwareconfiguratie wordt gecontroleerd' te zien, waarna er een blauw scherm verschijnt met linksboven 'windows setup'. Onderin worden er allerlei bestanden geladen (stuurprogramma's, controllers, adapters, enz.), waarna er een zwart scherm verschijnt met linksboven een knipperende cursor. Na een tijdje stopt de cd-rom met draaien en gebeurd er niets meer. Ben ik te ongeduldig en moet ik gewoon gaan zitten wachten of is er iets wat niet goed gaat?

Bedoel je met 'ja denk het wel' dat ik moet wachten of dat er iets fout gaat? Als ik moet wachten, dan vind ik ruim een uur met alleen een knipperende cursor in een zwart scherm wel erg lang.

Nee dat is te lang,als je opnieuw opstart (maak eerst je CD even schoon)en probeer opnieuw,

CD schoongemaakt (deze was al schoon), opnieuw opgestart en er gebeurd precies hetzelfde, dus niets eigenlijk.

Start op met bootdisk kies met cd ondersteuning,ga naar D of de letter welke je cdrom is bvb d:/i386 enter dan winnt enter Probeer dat eens

Dat gaat allemaal goed, waarna bestanden naar de vaste schijf worden gekopieerd, vervolgens moet ik de diskette verwijderen en op enter drukken om opnieuw op te starten waarna XP pro verder zal worden geinstalleerd. Hierna gebeurd weer precies hetzelfde als in het eerste bericht, niets meer.

Gekke vraag wat voor geheugen heb je er in zitten, als je de mogelijkheid hebt probeer eens met ander!!

Maxtor DiamondMax 30 GB met 256 MB. Ik heb de harde schijf in een goed werkende XP pro computer gehad waarin die ook werkte en gezien werd en waarin ik 'm heb geformatteerd.

Dat is hartstikke mooi ,maar beter is om dan alsnog overnieuw te formateren , grote kans dat het dan wel lukt.
Weet het bijna wel zeker.

Harde schijf in goed werkende xp computer gestopt, met partition magic partities bij elkaar gevoegd. Geformateerd in goed werkende xp computer, schijf teruggestopt, nogmaals geformatteerd, opnieuw geprobeerd, maar je raad het al, noppes.

Probeer de schijf eerst eens klaar te maken met opstart flop en Fdisk

Ik heb je advies opgevolgd en je raad het al, niets. Toen heb ik een andere XP cd-rom met SP1 er in gedaan en voila, het werkte. Dus probleem opgelost. Het zal blijkbaar in de cd. In ieder geval bedankt voor al je tips. Ik ben weer een paar avonden onder de panne geweest, maar wel weer wat wijzer geworden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan