xp pro 64 bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

michael.J

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2001
Berichten
743
hallo

Ik wil xp 64 bit pro installeren maar nu zit ik met de vraag hoe werkt dat ?moet je ook weer servicepack installeren ,of zit die er al inbegrepen?

en is het zo dat je alles zelf moet installeren kwa drivers en zo ..kan er iemand a.u.b mij vertellen hoe dat allemaal te werk gaat!

(Ik heb een amd athlon ,op dit moment draai ik xp pro)

Alvast heel erg bedankt!!

Mikey.
 
Werkt allemaal het zelfde alleen geeft deze windows ondersteuning voor 64bit processors (heb je die?)

DE VOORDELEN VAN 64-BIT
Het grootste voordeel van 64-bit processors is de mogelijkheid om meer intern geheugen te gebruiken. Op dit moment kan een pc overweg met maximaal 4 GB aan geheugen, waarvan de helft voor Windows wordt gereserveerd. Dat lijkt momenteel meer dan voldoende, maar doordat software steeds meer geheugen vereist en tegelijkertijd de prijzen dalen is 1 GB geheugen momenteel al redelijk standaard. Met name voor foto- en bewerking is veel geheugen een must. Het zal daarom niet lang meer duren voordat de grens van 4 GB een serieus probleem wordt. Dankzij die extra bits kunnen 64-bits processors meer geheugen tegelijk aansturen en ligt de volgende geheugengrens pas bij een TeraByte


64-bit besturingssystemen

* Er zijn drie varianten van 64-bit-Windows te onderscheiden. De eerste was een 64-bits-versie van Windows NT 4.0 voor de Alpha processor. De tweede is een variant voor Intels Itaniumprocessor met de IA-64-instructieset en de laatste is de "64-bit extended"-variant voor de x86-64-instructieset. De laatste variant is het nieuwst, maar heeft meer potentieel voor de korte termijn.
* De eerste 64-bit extended-processors zijn gemaakt door AMD, namelijk de Athlon 64 en Opteron. Deze processors maken gebruik van de door AMD zelf ontwikkelde AMD64-instructieset, ook wel bekend als x86-64. Intel gebruikt dezelfde methode van 64-bit-extensie in de Pentium 4(6-reeks)-processoren. Intel noemt zijn versie van x86-64 EM64T, ook de nieuwere Xeon-serverprocessors kunnen gebruik maken van deze mogelijkheid. De enige processor ondersteund in de native 64-bit-Windowsversies is op dit moment de Intel Itanium 2.
* Alleen van Windows 2000, Windows XP en Windows Server 2003 zijn 64-bit-versies beschikbaar voor de x86-processors. De 64-bit extended-versies zijn op dit moment nog in ontwikkeling en komen langzaam maar zeker de markt op.
* Windows Vista
 
Laatst bewerkt:
64 bit windows

hoi

Het is toch niet zo denderend allemaal ,zoals het nu is is het eigenlijk ook goed,draai dus nu windows xp pro ,en draait allemaal lekker ,heb geen problemen ,zou jij aanraden om 64 te installeren ?doe ook niet veel bijzonders dan zware games spelen zoals battlefield2 en fotobewerking een beetje?

Zoals ik het had begrepen ,kon je meer programmas openen en zo,en meer ookk niet zeg maar!

Maar goed ,erg bedankt .!

Mikey
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan