Xp pro bootable/image

Status
Niet open voor verdere reacties.

path1963

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2007
Wat ik zoek...
Ik moet voor mijn firma 30 pc's installeren en ik zoek naar een simpele mannier om dit te doen.
Ik ga dus Windows XP pro instaleren op een harddisk, maar alle software die ik mee installeer moet ik samen met xp pro kunnen overzetten met instellingen en al op de andere pc's.
Kun je dit doen door een image te nemen van je systeem nadat je alles hebt geïnstalleerd?
Dus Windows en alle benodigde progs zoals Office e.d.

Het zou me heel wat tijd besparen.
Anders moet ik telkens al die instellingen op elke pc opnieuw gaan uitvoeren.

Iemand een idee.
Dank bij voorbaat

Als alle pc's exact dezelfde hardware aan boord hebben kan zoiets wel. Je kunt eigenlijk het beste dan de boel slipstreamen inclusief de benodigde licentiecodes voor de software die mee geinstalleerd moet worden. Let er dan wel op dat je hiervoor speciale (bedrijfs)licenties nodig hebt. Je zou de installatie ook op een netwerk kunnen plaatsen en de pc's gelijktijdig installeren. Meer info kun je bij Microsoft vinden.

Je kunt een eigen unattended versie maken, met alle drivers en programma's er al op.
Klik hier of google eens op unattended

.

Laatst bewerkt:
Voor 'n image moet je al 30 identieke pc's met dezefde hardware hebben en dan nog iedere pc heeft een eigen machinenaam,biosnr. en wat al niet meer bovendien zou 't programma om de image terug te zetten er al op moeten staan, dus met 'n image zal 't niet lukken,wat je wel kunt doen is 'n slipstream cd maken waarin je alle software en drivers integreert.( http://driverpacks.net/Tutorials//UWXP/NL/old/ & http://www.nliteos.com/ Dit is wel ff wat werk maar dan maakt 't in principe niet uit op welke pc je installeert !

Of lees je in in sysprep. voor een eenmalige actie

maar misschien is het een idee om een ris omgeving op te zetten voor toekomstige installaties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan