XP Pro herkent SATA 250Gb als 131Gb ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonvanleeuwen

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2001
Wanneer ik mijn nieuwe SATA van Hitachi Deskstar 250Gb in mijn systeem hang en boot van cd dan wordt deze schijf door de BIOS goed herkent maar zodra XP Pro met de installatie begint en komt met het scherm waar je de partie kan instellen, geeft deze aan dat er een 131 GB schijf in hangt. Het mobo dat ik gebruik is een Asus P4C800 De Luxe. De HD is aangesloten met de SATA connector en ook de speciale powerconnector zit er op. Verder hangt er op de IDE Primary port een DVD writer. Verder zitten er geen drives in het systeem. Het maken van een partitie levert ook geen probleem op maar ik wil uiteraard wel 250Gb zien en niet de helft. Weet iemand hoe dit kan?

het kan zijn dat je jumpers op je hdd niet goed staan.
dat had ik ook met mijn samsung spinpoint 80gb.

Hier is de oplossing

XP herkent maar 131Gb. Je moet eerst SP1 installeren voordat hij grotere schijven kan herkennen. Mijn probleem is hiermee in ieder geval opgelost.

Schijf

Kan je BIOS deze grote schijf wel aan ?

Richard

BIOS is geen probleem

Het BIOS is geen probleem daar ik net een nieuw mobo had gekocht van Asus (P4C800 De Luxe). Trouwens niet alleen het mobo, alles is nieuw, wel alles geselecteerd aan de hand van testen. Dat van die SP1 wist ik niet, maar na de installatie van SP1 is alles opgelost. Systeem loopt bloedsnel met die SATA disk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan