XP pro in een opstart loop.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dikkop

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2006
Berichten
5
Hallo allemaal, alvast bedankt voor het doorlezen van mijn verhaal.


Het probleem betreft hier een AMD Athlon, (exacte spec niet bekend bij mij, het apperaat is van mn vriendin) met een legale versie van XP pro.

Gisteravond de computer nog afgesloten zonder problemen.

Sinds vannochtend bij het opstarten gebeurd echter konstant het volgende.

Op het moment dat het windows opstart scherm verdwijnt en de computer zou moeten doorladen naar XP verschijnt er voor een milli seconde het blauwe foutmeldings scherm om dan direkt opnieuw te beginnen met opstarten.
HEt is niet mogelijk om het hele verhaal te lezen, geloof dat ik iets in de trend van "geheugendump" heb zien staan.

Als ik daarna de computer in veilige modus wil opstarten krijg ik precies hetzelfde probleem, alleen geen foutmelding maar direkt opnieuw opstarten zodra hij eigenlijk windows zou moeten starten.

Alle 3 de optie's met "veilig"opstarten leveren hetzelde resultaat.

Het gebruiken van de "laatst bekende juiste configuratie" optie geeft hetzelfde resultaat als normaal opstarten, een blauw scherm wat niet leesbaar is gevolgd door opnieuw opstarten.

Tijdens het opstarten doorloopt de computer de nodige stappen alsof er niets aan de hand is, geen foutmelding's geluiden etc tot het windows XP scherm.


Ik ben ten einde raad en wil eigenlijk het opnieuw instaleren van windows als allerlaatste redmiddel gebruiken als dit uberhaupt al zin zal hebben.


Mvg, Michel.
 
ik kan wel opstarten via de CD. maar kom uiteraard niet in de windows instalatie op de harde schijf
 
Kun je daar de optie "automatisch opnieuw opstarten" niet uitschakelen ?
attachment.php
 

Bijlagen

  • Screenshot_023.GIF
    Screenshot_023.GIF
    97 KB · Weergaven: 82
het probleem zit hem dus in het opstarten via de wondows cd.

Als ik de computer de opdracht geef om via CD op te starten kom in Windows Setup uit met ondertussen ng de optie om systeem herstel uit voeren middels een diskette... er zit dus geen diskette station in die computer.

aansluitend kom ik uit bij de volgende 3 opties :

druk op Enter om windows XP te instaleren

druk op R om deze windows instalatie te repareren of herstellen

druk op F3 om af te sluiten


Als ik op de R druk dan kom ik uit in een dos omgeving, selecteer de windows versie ( 1 geinstalleeerd ) en aansluitend weet ik niet meer wat te doen.

De screeny die je post is hartstikke duidelijk.. maar hoe ga ik daar komen op deze wijze ?


Michel
 
Wat ik raar vind, is dat als ik de XP cd erin stop, tijdens het opstarten veel ( & hard ) op F8 trommel, dat er bij een optie "Windows opstarten met cd" ( of iets dergelijks ) en start ik in een veilige modus op via de cd.

Waarna ik de optie ( screendump ) uit kan schakelen, een herstart doe en uitzoek wat de foutcode is.
 
oke haha, met name de raad omtrent het HARD knoppenbonken op F8 levert het volgende resultaat.


A ) minder frustratie maar een zere wijs vinger.

Geavanceerde opties voor windows

B) de 3 veilige modus opties

C) logboekregistratie voor opstart procedure inschakelen

D) VGA modus inschakelen ( zelfde reboot probleem )

E) Laatste bekende juiste configurate ( zelfde reboot probleem )

D) Active directory terugzetten (alleen voor windows domen controllers)

E) Fout opsporings modus ( zelfde reboot probleem )

F) windows normaal opstarten

G) opnieuw opstarten

H) terug naar menu met besturing's systeem ( geen cd rom opstart optie )
 
oke haha, met name de raad omtrent het HARD knoppenbonken op F8 levert het volgende resultaat.


A ) minder frustratie maar een zere wijs vinger.
En of die ook belangrijk is :D

Maar ben bang dat er niets anders opzit dan repareren, maar waar kom je dan niet uit. ( kan het zo niet voor de geest halen )
 
het hele eieren eten was dat ik uiteindelijk winblows niet opnieuw wil installeren. ( 9 van de 10 keer hel en verdoemenis voor mij )

de rompslomp omtrent het opnieuw instaleren van drivers etc, niet echt zin in maar ach...

Momenteel opnieuw aan het instaleren, hopelijk dat dit wel vruchten gaat afwerpen.

In ieder geval bedankt voor je hulp, ben er erg dankbaar voor.

Gr. Michel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan