XP Pro in het Eng en Ned

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dave The Rave

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2001
Goedenavond,

Ik al een tijdje XP Pro in het Engels op mijn pc staan.
Dat gaat hartstikke goed, maar nu kreeg ik van de week de Nederlandse versie in handen.
Ik dacht ik gooi die er ff overheen, maar bij het installeren kreeg ik de melding dat de file : mijn documenten dan verwijderd zou worden.
Dus besloot ik deze versie ernaast te zetten.
tot mijn verbazing lukte dat ook terwijl ik mijn harde schijf als 1 partitie heb.

En de versie in het Nederlands werkt goed, naast de oude, al moet ik wel weer een hoop opnieuw installeren.
Veel progjes staan op de schijf dus dat is zo gebeurd.

Maar nu mijn vraag: als ik straks klaar ben met de Nederlandse versie (instal) kan ik de oude (engelse) er dan zo afhalen of raak ik dan een hoop kwijt.

Mvg Dave

Nou,dan wist ik iets nog niet,maar vlgns mij kan dit echt niet.

Hoe heb je dat dan gedaan met 1 partitie? 1x geinstalleerd in map \Windows en de andere in \windows2 of zo?

Ja zo zou je het kunnen zeggen.

In windows heb ik de Nederlandse veries opgeslagen als XPNED.

Maar daar zit straks ook het probleem denk ik.

Als ik de oude verwijder dan gaat de nieuwe mee denk ik.

Wat moet ik opslaan voordat ik de Nederlandse over de Engelse gooi, om niets te verliezen???

Gr Dave

Sorry, durf ik je niet te zeggen. Was benieuwd hoe je het voor elkaar had gekregen. Ik zou in ieder geval je documenten op flop saven.

Heb je nu ook een dual boot gekregen? Ik denk zelf van niet. Maar anders kun je de boot.ini aanpassen.

Ja ik heb inderdaad een dualboot gekregen.

Een probleem is dat ik heleboel programma's weer opnieuw moet installeren, en ik vraag mijzelf af waar hij dat dan opslaat omdat het al op de schijf staat.

Bv NAV heb ik weer geinstalleerd vanaf de schijf maar ik kan er niet mee werken.

Gr Dave

Als hij het ziet als een dual boot, moet je inderdaad ook onder die nieuwe windows je programma's laten herkennen.

Als je 2de XP dezelfde programma map gebruikt als de 1e ben je zuur, omdat je dan programma's over bestaande gaat zetten die horen bij de andere XP.

Aangezien je niet blijkt geeft onderscheid te kunnen maken tussen de 1 en de ander kan je beter de schijf formateren en opnieuw beginnen.

Voor anderen: XP is geen 98 of ME, je kan NIET over bestaande versies heen installeren (los van de taal).

OKEE,
Maar kan ik nu die Nederlandse versie wel weer verwijderen????

GR Dave.

Tuurlijk, als je weet wat bij welke xp hoort. Je moet ook je boot.ini (verborgen onder c:\) veranderen in Notepad, zodat je 1 XP in je menu hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan