Xp pro installeren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

F1Rules4Ever

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2004
Hallo,
Ik heb een nieuwe PC gekocht. Wilde met Partition Magic een partitie maken en vervolgens kreeg ik Xp niet meer aan de praat. Ik heb de gemaakte partitie weer verwijderd met Partition Magic en de C schijf leeg gemaakt met Partition Magic. Daarna wil ik Xp opnieuw installeren. Ik heb de Bios aangepast. first boot CDrom second, boot Harddisk.
Ik start mijn PC opnieuw op. Ik krijg het scherm: 'druk op een toets als je wil opstarten vanaf de cd'. Ik druk op een toets en ik krijg de melding Hardware controleren. Vervolgens gebeurd er niets meer. CD stopt met draaien en de tweede melding blijft staan.
Hoe kan ik XP nu installeren? Ziet de computer de harde schijf niet meer. (staat wel op NTFS er staat alleen geen letter meer voor)? Wie kan mij helpen?????

Groeten,

Met een nieuwe pc kun je ook met b.v. F11 de opstartmedium kiezen, maar is het misschien een SATA schijf die erin hangt?

Uh hoe kan ik dat zien? Ik weet dat het een samsung is.
Computer is een Headstart met een 160 Gb hard schijf. FX5500 videokaart.

Tijdens het opstarten zie ik Serial ATA staan, dus dat zal dan wel denk ik.....

Laatst bewerkt:
Toevallig een cardreader gemonteerd ?
Zo ja verwijder de aansluiting eens van het moederbord en probeer dan opnieuw.

er is inderdaad een card reader gemonteerd...... Maar wat heeft dat er mee te maken??

Deze kan dus je installatie vast laten lopen tijdens controle van je hardware, je kunt hem gewoon even de connector los koppelen van je moederbord en dan eens weer proberen.
ALs je Winxp geinstallerd hebt kun je hem weer aansluiten tijdens het opstarten zal windows xp zal hem dan gewoon installeren als nieuwe hardware.

F1Rules4Ever zei:
Uh hoe kan ik dat zien? Ik weet dat het een samsung is.
Computer is een Headstart met een 160 Gb hard schijf. FX5500 videokaart.

Tijdens het opstarten zie ik Serial ATA staan, dus dat zal dan wel denk ik.....

Als er een SATA schijf wordt gebruikt, hangt deze meestal aan een raid/sata controller, op de installatie cd van de mobo bakker staan drivers hiervoor.

Maak eerst een flop met die drivers, toets F6 bij installeren, staat onderin het scherm.

Als je geen raid drivers installeerd krijg je nog altijd de melding dat er geen drive is gevonden.
Hij zoekt naar hardware die xp tijdens setup niet herkend en dat is vaak een cardreader.

Hoe kom ik aan die drivers???? Ik kom inderdaad niet verder in de Setup.......
Ik heb op de site van MSI een driver gevonden:
ATI SATA RAID Driver (For floppy install)
Support model ATI RS480/RX480 base mainboard
Description ATI SATA RAID driver
1. Extract the file and Copy all files to the floppy.
2. Press F6 to install driver through the floppy when booting and loading RAID function.
Date 2006-2-14
Your System OS 2000/XP(132KB)

Laatst bewerkt:
Die staan toch ook wel op de cd die je bij het moederbord hebt gekregen:confused: , en ja die zul je dan moeten gebruiken op de manier zoals aangegeven.

En over die cardreader, zelf nooit last mee gehad, maar neem het zekere voor het onzekere.

Ik heb inmiddels de benodigde driver. Ik probeer op F6 te drukken maar het lijkt wel of mijn toetsenboord niet reageert. Hoe krijg ik die drivers geïnstalleerd......

F1Rules4Ever zei:
Ik heb inmiddels de benodigde driver. Ik probeer op F6 te drukken maar het lijkt wel of mijn toetsenboord niet reageert. Hoe krijg ik die drivers geïnstalleerd......

Dat werkt alleen met een ps/2 bord niet met een usb.

Ik heb een PS/2 toetsenboord aangesloten, want ik had idd al vernomen dat bepaalde functies niet werken.
F6 heeft net wel ff gewerkt alleen de driver die ik heb staat a) op CD en b) is hij te groot voor een floppy. De setup vraagt naar een floppy......
Weet jij welke bestanden ik nodig heb, die wel op een floppy passen.....
Of is er een andere manier. Ik heb wel twee DVD stations.... Kan ik die driver vanaf CD erop zetten. En moet ik dan in de bios al aangeven dat ik ook een tweede DVD speler heb....

Op de flop moet het txtsetup.oem bestand staan en daarin staat waar deze naar wordt verwezen, je ziet daar ook welke mappen en bestanden, of een map met de drivers voor de verschillende besturingssystemen, waarvan je alleen de xp map hoeft te hebben, of de bestanden die voor de sata/raid nodig zijn, meestal de eerste, dus een map met daarin een map voor het os.

Staat in je repley een stuje terug, pak de bestanden uit op een floppy, kan toch niet zo zijn dat de totale bestanden te groot zijn voor een flop, deze dient dan wel leeg te zijn.

Meestal is het zo'n 600 kb.

Ik heb er volgens mij nog een probleem bij. In mijn PC zit niet standaard een floppy drive........ Dus ik via fire wire -> USB een floppydrive van mijn laptop genomen, maar volgens mij ziet de PC hem niet........ F@#$%CK ik baal ervan...... Please help me!!!!

O ja btw ik heb idd de benodigde bestanden op een floppy gekregen...... via de txt file

Laatst bewerkt:
Schiet je wat mee op als je geen floppydrive hebt.:(

Die usb gaat niet werken, ben ik van.

Kun je niet even een floppydrive ergens ritselen?

Of kun je die usb drive niet in de bios emuleren?

ik heb een floppy drive in mijn 'oude' PC zitten..... ik wil het liefst niet te veel met die oude bak rommelen, bang dat hij crasht en dan ben ik verder van huis.
Wat bedoel je met USB emuleren??

In sommige biossen kun je de usb drive emuleren naar een floppy dive, dan wordt de usb drive of stick gezien als floppy drive.

Ik zou hem toch maar er even uit die ouwe halen, werkt wat makkelijker en de frustraties worden ook wat minder, en ook niet onbelangrijk, je nachtrust.:D

kan het verwijderen van de floppydrive geen kwaad o.i.d??
Een goede/prettige nachtrust is inderdaad wel prettig, anders wordt het nog een lange zondag.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan