Xp pro installeren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben je met een xp cd in de weer of een recoverycd?
In principe zou die bootable moeten zijn.

Voor wat betreft de drivers zou ik eerst de originele van je moederbord cd gebruiken.

Heb je voor het gebruik van PM nog gechecked op hidden partitions etc...?

Ik ben bezig met een Xp installatie CD.... tenminste waag een poging tot.....
Ik heb net mijn floppy uit mijn oude bak gehaald en aangesloten in mijn nieuwe.... maar volgens mij mis ik een kabeltje van mijn floppydrive naar mijn harddisk..... in mijn oude PC zit een stekkertje met 4 grote polen en die is verbonden met mijn harddisk. In mijn nieuwe PC zit er niet zo'n aansluiting op mijn harddisk......de bekabeling is er wel maar niet voor deze harddisk.....

Ik heb inmiddels de CD weer gevonden, maar tijdens een setup vraagt de PC om een floppydrive ipv een CDrom......

Ja er zit een hidden partitie op met een recovery van windows, tenminste hij is behoorlijk groot en vanuit daar worden volgens mij normaliter de recovery's gedaan...... Zou het anders een oplossing zijn om deze partitie actief te zetten...... de C: schijf in principe hidden en dan een unlocated harde schijf maken van de grote van mijn C: schijf.....

Laatst bewerkt:
Ook goeiemorgen, zware nacht zeker.:shocked:

De flop moet ook een voedingskabeltje hebben, die hangt aan een kabel waar ook de aansluiting voor een SATA schijf of PATA/cdrom/dvd, etc, aanhangt, dit is een 4 polig plat stekkertje.

http://www.pcpret.nl/weetjes/reparatie.htm

Is het mogelijk om aan volledige versie van XP te komen?
Ik denk dat de cd misschien de goede partitie niet meer kan vinden om de recovery uit te voeren, of is de pc een HP of Compaq? waarbij de setup op een flop werd aangeleverd?

ook goeie morgen,
PC is een Headstart van Dynabyte. Ik heb de voedingskabel idd aangesloten aan de floppy. Aan deze kabel zit idd een 4 polig stekkertje wat op de harde schijf moet. Probleem alleen is dat mijn harde schijf geen connectie heeft voor dit stekkertje. Hij heeft wel een andere connectie maar dan voor een nog kleiner 8 polig stekkertje.

Lekker hoor een nieuwe PC kopen zonder floppy........

Op de harde schijf zit nog wel een recovery partitie, kan ik daar geen gebruik van maken. Probleem is alleen dat als ik deze partitie actief zet dat de rest van de harde schijf "hidden" wordt......

Wordt weer een zondagje klooien......

F1Rules4Ever zei:
Op de harde schijf zit nog wel een recovery partitie, kan ik daar geen gebruik van maken. Probleem is alleen dat als ik deze partitie actief zet dat de rest van de harde schijf "hidden" wordt......

Wordt weer een zondagje klooien......

Vanaf die recovery partitie zou je het besturingssysteem ook weer terug moeten kunne zetten
(afhankelijk of er niet iets fout is gegaan bij je avontuur met Partition magic)

Als je die recovery partitie gebruikt zul je vermoedelijk alle data die nu op je schijf staat verliezen
aan de andere kant heb je dan wel weer een volledig schoon systeem

Maar jah,dan ben je weer op het punt dat je een nieuwe partitie moet aanmaken waar deze hele post mee begon :)

Laatst bewerkt:
Wat Ellasar zegt idd.

Maar het feit dat als je hem unhide en de rest dan hidden wordt dat klopt niet want dat hoort niet. Doet ie dat omdat je die partitie niet gecreerd hebt?

Ik zal idd proberen om de recovery partitie te un-hidden... ik hoop alleen dat de rest van de harde schijf dan na installatie nog bruikbaar is.....ivm het hidden staan.....
Als het goed is staan de drivers die ik nodig heb van mijn moederbord op de recovery partitie, dan zou ik die niet hoeven installeren.....
Op de rest van mijn harde schijf staat toch geen data dus het maakt verder niet uit wat er mee gebeurd. De enige data die op de harde schijf staat is die recovery partitie...

Ben ik weer. Ik ben nog geen klap opgeschoten ondanks al jullie geweldige advies, dat meen ik echt.
Ik heb ondertussen alweer een melding erbij gekregen: dat de MBR is missing......
Geprobeerd met fdisk terug te zetten maar nee.....
Collega van me neemt hem nu maar mee naar huis...... en gaat daar verder klooien....
Zou misschien die SATA schijf kapot zijn / of het moederbord....... lijkt me niet binnen twee weken maar goed.....????????

Enne zou het ook kunnen dat Partition Magic niet werkt op een SATA schijf?????

Partion Magic werkt prima met sata schijven, alleen geeft de combinatie, PM en de syteemschijf van een NT OS, vaak conflicten.

Verstandig om het even door een ander te laten doen, wat is zijn nickname?, dan zien we hem misschien hier ook.:eek:

Bij een normale install gebruik je bij de installatie een driverflop en de F6 toets om die te laden, bij een recover cd wordt deze opgestart en zoekt deze de hidden partitie en haalt daar de windows vanaf, of via een floppy disk, werd ook wel gebruikt.

Ik zou het niet weten, met proberen kom je een heel eind.:D

Meestal zet zo'n recovery cd een image terug vanaf de hidden partitie, maar welk type partitie er wordt gebruikt is verschillend per merk.

Vroegah was het vaak een volledige versie van een os, die automagisch werd geinstalleerd, maar heb er de laatste jaren niet meer mee gewerkt, gooi er gewoon een volledige versie op, of zo'n irri oem versie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan