xp-pro installeren op ibm

Status
Niet open voor verdere reacties.

jbrunst

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2001
ik heb een ibm-computer pentium 3 800mhz -256 werkgeheugen gekregen die in een netwerk stond. de bios was beveiligd met een wachtwoord en na het verwijderen van de back-up batterij kon ik ook in de bios komen. Heb daar alles in de orginele fabrieksinstelling gezet. Als ik nu xp-cdrom in de speler doe gebeurt er niks. Heb de bootdiskette van w98 gebruikt om te formateren en te partitioneren. Als ik nu setup geef geeft hij aan dat hij niet in de dos-mode kan draaien.
wat doe ik niet goed?xp-pro

Als je het via diskette wilt doen:

Opstarten met diskette en daarna intypen: cd i386 en op enter drukken en hierna winnt.exe intypen en op enter drukken.

Maar het moet ook via cd lukken (als je cd tenminste bootable is) maar dan dien je wel in de bios de cdrom speler als first boot device te zetten

xp-pro op ibm

bestandsnaam onjuist of map is ongeldig

geeft hij aan na in a cd i386 of cdi 386
cd-rom kan ik in de bios niet als first boot device zetten
het kan zijn dat de bios bij ibm anders op het scherm komt.

Ik ben niet geheel volledig geweest.

Tijdens het opstarten komt er ook in beeld welke driveletter je cdrom speler gekregen heeft. Na het opstarten middels diskette ga je naar die driveletter toe en dan typ je in cd i386

xp-pro op ibm

zo ver was dat o.k
alleen vraagt hij nu om een smartdrive
dit zou ik via de bios moeten instellen

Dat is het nadeel van de manier waarop jij het doet. Dan wordt smartdrv niet geladen aangezien die niet op diskette staat. Zoek eens op google op het bestand smartdrv en zet dat op de opstartdiskette (erbij op zetten) en dan na het opstarten van diskette eerst smartdrv intypen en het installeren gaat een stuk sneller.

Maar ook zonder smartdrv kun je xp installeren alleen duurt het dan wat langer

dat was juist een van de problemen dat ik de bootvolgorde niet kan instellen.

maar thans is de machine bezig met kopieeren van de bestanden, dus heb ik goede hoop dat het goed komt
bedankt voor jullie advies en zal morgen berichten hoe het is afgelopen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan