XP Pro kan geen gebruikers accounts meer vinden, kan niet meer inloggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henkdrum

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2002
Win XP Pro SE Ned,
Bij een poging MSN paspoort instellingen (gebruikersaccount) te verwijderen na hardnekkig geprobeerd te hebben MSN te deinstaleren wat dus niet lukte.
Kan ik Windows nog wel opstarten maar krijg ik bij het inlog scherm geen plaatjes te zien met de keuzes administrator en gast.
Kortom ik kan niet meer inloggen ????
Wat ik ook doe ik kom niet verder en heb alleen de afsluit mogelijkheid.
Bij Ctrl,Alt, Delete moet ik ook een administrator plus wachtwoord intypen.
Ik heb bij het instaleren overigens geen wachtwoord ingesteld maar ik denk dat Windows gewoon geen gebruikers account meer kan vinden.
Hoe kan ik dat begin scherm omzeilen?

Als je tijdens het installeren geen Wachtwoord hebt opgegeven dan kun je proberen om als administrator in te loggen en het wachtwoord leeg te laten.

Eventueel in veilige mode opstarten en dan als admin inloggen zonder wachtwoord.

Als je eenmaal ingelogd bent kun je weer gebruikers aanmaken of wijzigen

Ja dat had ik zo ook bedacht maar dat werkte ook niet.
Administrator en dan wachtwoord leeglaten en dan enter ??

Ja.
Administrator is nl het account waaronder je geinstalleerd hebt.
Als je tijdens installatie het wachtwoord leeggelaten hebt kun je gewoon enter geven

Waarschijnelijk heb ik per abuis de administrator verwijderd.

Ik kan booten van CD-rom.
In Win XP Pro R typen en dan moet ik 1(Windows in C partitie) aanwijzen.
En dan moet ik dus iets kunnen typen.
Helaas weet ik niet meer wat : cd / windows/system32/ ???? iets met de Windows XP recofery consul

Laatst bewerkt:
Als je boot van CD dan kom je in de herstelmode terecht waar je niet veel met gebruikers kunt doen.

De enige manier is om tijdens het starten met F8 naar veilige mode te gaan en te kijken of het lukt.

Administrator verwijderen lijkt mij niet waarschijnlijk omdat normaal gesproken windows weigert om dit account te verwijderen als er geen ander is. Misschien dat er dus iets anders mis is gegaan waardoor alle gebruikers weg zijn.

Dat gaat dus niet.
Je ziet een blauw inlog scherm en waar je normaal aan de rechterzijde die plaatjes ziet met administrator en "gast" daar is dus helemaal niets te zien.
vervolgens geprobeerd om Ctrl Alt Delete dan komt er inderdaat een schermpje met inloggen-
administrator en daar onder een typ veldje waar je je wachtwoord kunt intypen.
Dit laat ik leeg en ik druk enter.
WERKT NIET!:evil:

Ik ben bang dat er dan iets anders mis is gegaan met je PC.
Hieronder nl (even gegoogled) de bevestiging van wat ik al dacht : nl dat je nooit je eigen beheerdersaccount kunt wissen.

Beheerders-account gewist
“Ik heb mijn computer beheerder gewist en nu kan ik niks instaleren. En ik kan ook geen nieuwe computer beheerder maken, omdat ik daarvoor de computerbeheerder nodig heb, welke dus is gewist. Wat moet ik doen?”

We gaan ervan uit dat je Windows XP gebruikt. Enkele feiten over het verwijderen van gebruikers-accounts in XP:

1) Een gebruiker met beperkte rechten kan geen andere accounts verwijderen

2) Een gebruiker met beheerdersrechten kan accounts met beperkte rechten en andere beheerdersaccounts verwijderen

3) Een gebruiker met beheerders rechten kan NIET de eigen account verwijderen/opheffen, dat moet gebeuren door een andere account met beheerdersrechten

In theorie is het dus onmogelijk dat je geen accounts meer op je pc hebt zonder beheerdersrechten.

Wat betreft je eerdere opmerking over booten vanaf de CD

Je kunt inderdaad vanaf de CD starten en kiezen voor de herstelconsole. Alleen moet ook die inloggen bij windows.

Je zou het kunnen proberen maar als het via veilige mode niet lukt dan betwijfel ik of je wel met je admin account in de herstelconsole kunt komen.

Kan ik van CD-Rom booten en dan recovery consul doen?
Het is toch theoretisch mogelijk om de Windows te map verwijderen om daar windows weer opnieuw te instaleren?

Ik ga er morgen mee verder, wordt vervolgd.
Bedankt voor je hulp Buick.

Graag gedaan :D

Probeer ook nog even of je wat gegevens kunt veiligstellen door ze naar elders te kopieren
Bij een herinstal ben je nl ook je gegevens (email etc ) kwijt

Misschien even de map Documents & Settings hernoemen zodat je die later terug kunt halen

Suc6

Ik ben de volgende dag toch voor de zekerheid weer even opgestart in safe mode.
Bij het aanmeld scherm kon ik niets aan klikken behalve Ctrl Alt Del.
Bij het wachtwoord schermpje gewoon op enter gedrukt, zoals Buick mij al eerder had aangeraden.
Toen kon ik opeens wel opstarten, dat ging een dag eerder niet.
Ik heb toen maar een ander account aangemaakt want er was gek genoeg geen account meer en toen gewoon weer opgestart.
XP verbruikt zeer veel Ram en bovendien ratelde de computer als een oud wijf met weinig kraakbeen.
Dat bracht mij op het idee om maar even te kijken over hoeveel Ram deze computer beschikt.
Wel dat was dus schrikbarend weinig en kennelijk was de computer een dag eerder zo warm geworden dat ie het allemaal niet meer kon behappen.
Extra Ram gekocht, wat een verschil, ongeloofelijk hij loopt nu als een zonnetje.
Probleem opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan