XP Pro logt langzaam in

Status
Niet open voor verdere reacties.

ldries46

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
446
Sind een kapotte router en een kapot moederbord heb ik problemen met opstarten met name als ik met internet verbonden ben.
Ik kan dat zien aan de screensaver/desktop die ik gebruik nl. webshots van www.webshots.com . In de tray aan de rechter onderkant hoort een icoontje van webshots te komen. Als ik heb internet loskoppel komt dat ook. Als ik inlog en heel lang wacht komt het ook meestal. Maar als ik bv outlook expres opstart dan komt dat icoontje nooit meer en werken daardoor ook niet alle faciliteiten van webshots. De eerste tijd na het inloggen verschijnt onderin balk op het scherm gedurende lange tijd de zandloper. Ik krijg door dit alles de indruk dat er iets kontakt met het net zoekt direct nadat ik ingelogd heb. Ik heb al met Ad Aware, met Spybot en Xoftspy gescant. Daarnaast heb ik met Hijack This gekeken wat er aan de hand zou kunnen zijn. Hoe kan ik zien welke programma's worden opgestart en hoeveel tijd die in beslag nemen tijdens het inloggen.
 
ctrl-alt-del en dan prosessen daar kan je zien wat start en wat er zoveel gebruikt
 
Helaas

Hierin is niets te zien. Kennelijk wordt het startup proces onderbroken zoals ook kennelijk gebeurt door bv Outlook Expres
 
Installeer webshots eens opnieuw, die zoekt meestal meteen contact met internet om naar nieuwe plaatjes te zoeken. T.g.v. je kapotte router zijn hiervan mogelijk instellingen verminkt.
Webshots is vrij intensief in zijn internetverkeer, vandaar bij ons niet meer toegestaan.
 
Ook dat heb ik reeds geprobeerd

Ik heb het opnieuw gedownload en geinstalleerd. Dat was zowat het eerste dat ik probeerde. Het is juist Webshots die als gevolg van het een en ander het zichtbaar maakt dat er een fout optreed. Kennelijk wordt het geforceerd afgebroken als ik bv Outlook of de IE opstart. Gek genoeg werkt Webshots wel goed als ik het internet afkoppel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan