XP pro na formatteren zonder cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Viola

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2003
Ik heb een laptop die super traag is (en meerdere kuren vertoond) en nu wil ik de laptop formatteren. Maar ik heb wel de installatiecode maar geen cd met xp pro.

Kan iemand mij helpen hoe ik dit op kan lossen?

Goedemiddag,

Staat er toevallig ook geen herstel partitie op het notebook?

Helaas niet..
Een van die dingen die ik nadat ik de laptop weer op orde heb wel ga doen.

Hoi,

Dan zou ik kijken of iemand een xp pro heeft liggen en anders en anders is dit misschien een optie zie hem tenminste voor 9 euro staan

Welke productID heb je? Zie hier wat ik bedoel: Het gaat dus om de xxxxx-yyy-zzzzzzz-zzzzz aanduiding op de sticker van je Windows XP.
Specifiek gaat het om de eerste 2 delen, dus het xxxxx-yyy gedeelte; de zzz-delen zijn hier niet relevant.

Wellicht heb ik dan een XP Prof cd die je kunt gebruiken (natuurlijk moet jij de product key hebben die erop past, ik stel alleen de XP installatie-cd beschikbaar).

We horen het wel.

Tijs.

Daar zou ik al erg mee geholpen zijn!
Maar hoe kan ik mijn product id vinden? Ik kom op de stickers op de laptop het formaat welke gevraagd wordt niet tegen.

Als ik mag aannemen dat de product key past op de huidige geïnstalleerde XP op je pc/laptop, dan kun je het volgende doen:
a. Download (kies voor Openen): Key-finder-pe.cab
b. Kopieer/sleep/pak uit de getoonde aanwezige bestanden naar een aparte map.
c. Start XP-Key-Reader.exe in die aparte map
d. Klik op Read Local Key

Het gaat dan om wat er staat in het Product Id veld. Het is ook genoeg om het PID veld te noemen, want dat is die xxxxx-yyy codering samengenomen.

Noem ook wat er staat in het Windows - Version veld, voor de zekerheid/volledigheid.

PS: Ik raad je aan om de getoonde informatie van ALLE vakje zelf ergens nauwkeurig op te schrijven.

We horen het wel.

Tijs.

Ik heb het programmatje op een cd gezet en ga het uitvoeren. Heb alleen even een ander probleem. De laptop waar ik het programmatje op wil draaien, deze heeft zelf geen internet verbinding, krijg ik een inlogscherm. Ik ben aan het uitzoeken hoe ik die kan omzijlen.

Allen hartelijk dank voor de hulp. Dit bericht kan gesloten worden.
Ik had namelijk ook problemen om in te kunnen loggen en ben op zoek gegaan naar de originele opstart cd. Na vele omwegen heb ik die kunnen bemachtigen en kan deze nu gebruiken.

Prima :)

Hier op Helpmij sluit de vragensteller zelf zijn vragen: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan