XP Pro op een Compaq Pressario 5000 series.

• Onderwerp starter Onderwerp starter OePs
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

OePs

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2003
Hallo beste computermensen!...

Ik heb weer eens jullie hulp en kennis nodig, daar ik mezelf redelijk goed kan vinden in de computerwereld zit ik toch met 't volgende probleem...

Ik heb hier thuis een pc van iemand staan welke ik wel ff opnieuw wilde installeren, echter op de kast staat een stickertje met "disigned for Windows Millenium"... Jullie zijn 't vast met me eens als ik zeg dat bovenstaande versie van Windows niet de meest geliefde en betrouwbaren versie is, maar goed. De kast is een Compaq Presario 5000 series met een AMD 800 Mhz CPU, 20 GB HD en 128 MB RAM. Ik heb gekeken naar de systeem vereisten voor een installatie van XP Pro, daar voldeed 'ie dus aan. Nu krijg ik de volgende fout waardoor de installatie van XP Pro word gestopt.

Fout:

SXS.DLL: Syntaxisfout in het manifest of beleidsbestand D:\I38ASM1000\MSFT\WINDOWS\GDIPLUS\GDIPLUS.MAN in regel 4.

Fout:

Installation Failed: D:\I386\ASMS Error Message: Kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O apparaat.

Fout:

Onherstelbare Fout:

Een van de onderdelen die Windows nodig heeft voor de installatie kan niet worden geïnstalleerd.
Kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O apparaat.

De installatie CD-ROM is al diverse malen gebruikt bij andere installaties en in goede staat, dus daar ligt 't niet aan. Iemand met een zelfde probleem, ervaring of kennis hier van??? Alvast bedankt weer voor de moeite!

Met vriendelijke groet,

Sander. :)

Geplaatst door OePs
Fout: blablablabla door een fout in een I/O apparaat.

Fout:

Onherstelbare Fout: blablablabla door een fout in een I/O apparaat.

Een I/O apparaat is een toetsenbord of een muis.
Wat hangt eraan? Draadloos? Usb?
Probeer eens een ps2 toetsenbord en een ps2 muis.

Als het probleem blijft: alles loskoppelen wat eruit kan.
Niet gebruikte kaarten, netwerkkaart, cardreaders, geluidskaart enz.
Eventueel een andere cd-rom speler proberen.
Brander eruit.

Nogmaals proberen.

Op welk moment loopt de setup vast? Nog tijdens het kopieren van bestanden, of pas na herstarten en uitvoeren van de setup?

Ik gebruik ook enkel een ps2 muis & toetsenbord. De setup slaat vast op het moment dat je al die verhalen krijgt wat de verbeteringen zijn van XP en de tijdsduur te zien krijgt van de installatie. Ik zal ff kijken of 'ie 't ook blijft doen als ik de rommel losgekoppeld heb.

Probleem opgelost, lag aan de de CD-ROM speler, heb m'n eigen DVD-ROM 'r voor gebruikt.

In iedergeval bedankt weer voor de moeite.

Groet,

Sander. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan