XP-pro over 98se

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harma

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2002
Berichten
187
Ik ben met de comp van mijn zoon bezig, deze heeft er win 98se op staan en wil heel graag xp erop. Nu heb ik geprobeerd om een nieuwe schone installatie erop te zetten maar dat lukt niet. Kan iemand mij vertellen hoe ik xp er nu wel op krijg.
Het is een amd 1ghz ? en 384 mb geheugen zou toch voldoende moeten zijn voor xp dacht ik ??
 
Laatst bewerkt:
Waarom lukt een schone installatie niet? Zet in de bios het booten van cd aan en stop de cd van Win XP er in. Nu zal de pc willen opstarten van de cd. En een schone installatie zal beginnen.
Greetz,
Je zal de hd vanuit de installatie van XP gaan formateren.
 
Hallo Jackal,
Dit heb ik dus ook al geprobeerd maar gaat ook niet, het is wel een copie xp ( ik weet dat het niet mag ).
Evt nog andere sugesties ???
 
Opstarten in DOS, schijf formateren en Windows installeren (m.b.v. DOS bootfloppy met CD-ROM ondersteuning of opstarten van CD-ROM)
 
Dat het een kopie is, moet niet zo veel uitmaken voor het installeren, tenzij het een cd is die niet bootable is. Kan je vertellen wat er precies niet lukt? Start hij niet op van cd? Loopt alles vast op een bepaalt moment?
Greetz,
 
De cd start inderdaad niet op, ik heb ook al geprobeerd om het via dat i386 te doen maar dan loopt alles vast.
Ben nu aan het proberen om er 98se opnieuw op te krijgen, pffffff
 
Dan ligt het idd waarschijnlijk aan de cd. heb je niet toevallig een cd-rom speler en een brander? want dan kan het nog zo zijn dat de cd in de verkeerde speler zit. 1 van de twee zal waarchijnlijk de bootable speler zijn (de master op een ide poort).
Suc6 en greetz,
 
Heb het in beide spelers geprobeerd maar maakt niks uit. Ik heb er nu inmiddels weer 98 se opstaan, kan ik nu proberen de up-grade van xp op te zetten ????
 
Dat is mogelijk als je maar de zelfde talen hebt en een upgrade versie van 98 naar XP. Volgens mij gaat het niet met iedere cd van XP. Maar misschien dat iemand dit kan bevestigen.
 
Hallo allemaal,
Ik ben inmiddels een heel eind maar stuit toch weer op een probleempje nl:
Win Me staat er weer compleet op de comp, nu dus XP, een volledige installatie gaat niet ( loopt van alle kanten vast) dus dan maar de upgrade. Nu gaat het redelijk alleen op het einde van installatiebestanden kopieeren start de comp opnieuw op en nadien krijg ik de foutmelding " Setup kan het bestand tcpip.sys niet kopieeren". Opnieuw proberen lukt niet en als ik het bestand oversla start de comp nadien niet meer op.
Wat kan ik hiermee doen ????????? Ben al vanaf gisterochtend aan het kloojen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan