XP pro over Xp Home

Status
Niet open voor verdere reacties.

loosoft

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
56
Onlangs heb ik een nieuwe laptop gekocht. Hierop staat XP Home geïnstalleerd. Kan ik XP Professional (officiële CD) hier overheen installeren of moet eerst de hele laptop leeg?

Groetjes, Toon
 
Het is mogelijk maar waarom Pro over Home?
 
Hoi, bedankt voor de snelle reactie.
Ik wil een aantal dingen aanpassen ivm met de op te starten programma's. Hiervoor moet je naar groepsbeleid. Dat heb ik op mijn gewone PC (met XP Pro) wel zitten, maar op de laptop (XP Home) niet.

Ik denk dat ik dus meerdere functies mis in de Home editie en daarom wil ik naar de Pro.

Volgens jou dus geen probleem: CD erin en setup?

Groetjes, Toon
 
Zelf nog nooit een upgrade gedaan van home naar pro maar ik geloof wel dat er een vraag komt dat er al een versie opstaat en of je deze dan wilt upgraden
 
Thx. Ik wacht nog enkele dagen (in de hoop op verdere reacties - gewoon doen of absoluut niet doen) en ga het dan proberen.
 
Zelf ben ik nooit fan van upgrades... (gevoelskwestie uit het win95 tijdperk)
Maar volgens microsoft is het zeer goed mogelijk
cd starten vanuit Windows zelf en de rest spreekt voor zich

Zorg wel dat je alle drivers van je laptop bij de hand hebt. (iig de driver van je netwerk omgeving zodat je bij het internet kan om de rest te upgraden indien nodig)

p.s. ik ben wel benieuwd welke opstart wijzigingen je wil aanbrengen waarvoor expliciet groepsbeleid benodigd is....

(via Regedit/register kun je ook alle groepsbeleiden aan en uit zetten... tis alleen wat meer zoekwerk :))
 
het is perfect mogelijk up te graden van home naar pro, ik heb het zelf ooit gedaan met mijn vorige laptop, en heb geen problemen ondervonden, alhoewel er toch gezegd wordt dat het niet aan te raden is omdat er problemen zouden kunnen voorkomen, maar problemen komen er zowieso, ook zonder upgrade, anders zou het microsoft niet zijn :p
gewoon doen dus als je denkt dat het nodig is

je opstart dinges aanpassen lukt btw wel zonder dat je pro nodig hebt
gewoon
start => uitvoeren => msconfig => dan op laatste tabblad selectie aanpassen
 
Het updaten is zonder problemen verlopen :)

Bedankt voor alle antwoorden/suggesties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan