Xp pro Rechten bepalen gebruiker

• Onderwerp starter Onderwerp starter eno
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eno

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2004
Ik wil graag rechten kunnen bepalen voor de andere systeem gebruikers.

mijn vraag zie je aankomen, hoe doe ik dat precies.
Dus ik wil bepalen dat de gene wel kan inloggen maar niet op internet kan en voor de rest alles tot zijn beschikking heeft, of c; schijf niet binnen mag.

ik heb gekeken bij systeembeheer>lokaal beveiligingen maar staat niet echt duidelijk hoe en wat

Om internet af te zetten kan je bvb de netwerkkaart disablen. Anders zie ik niet echt een mogelijkheid...

Die zou je kunnen proberen met Local Security Policy.

Start --> Uitvoeren --> secpol.msc en dan OK.
Hier kun je heel veel aan/uit zetten.

Maar let goed op want het is zeer krachtig en als je iets verkeerds uit zet kan het betekenen dat je die zelf ook niet meer kunt en als je dan uiteindelijk ook secpol.msc niet meer mag starten ben je verder van huis.

Ik zou mij daar dus eerst even verder in verdiepen voor je hier meer gaat spelen.

Hier staat ook nog een artikel om Internet te blokkeren
http://www.jsifaq.com/SF/Tips/Tip.aspx?id=10092

Ja daar was ik ook, ik blijf daar liever vanaf :)

maar hoe kun je iemands zijn rechten toevoegen zeg maar.

je kunt toch alleen rechten toevoegen als je gebruikt maakt van een netwerk verbinding met 1 of meerdere pc's toch?

Of je een netwerkverbinding hebt of niet maakt niet. Je bepaald met de Policiy of wat een gebruiker wel/niet mag. Dat staat verder los van of je wel of geen verbinding hebt. Als je wel een verbinding hebt dan kun je daar ook weer gebruikers rechten geven of juist ontnemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan