xp pro serial veranderen naar home

Status
Niet open voor verdere reacties.

pionok

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2004
hallo allemaal,
een beetje vreemde vraag zul je denken, maar het volgende is het geval.
bij mijn ex-schoonouders is er xp pro geinstalleerd met een niet geldig serie nummer. dit is zowieso niet legaal dat weet ik, maar dat even buiten beschouwing gelaten.
Ze hebben een packard bell pc en hebben daar namelijk een officieel serienummer bij maar dan voor home.
ik weet hoe je de serienummers kunt veranderen (bij de updates krijg je hier zelfs een programma voor van windows omdat je geen legitieme software hebt) .
nu is mijn vraag kan ik xp pro omzetten naar home en dan het officiele legale serienummer gebruiken of moet ik toch home opnieuw installeren.
Ik vraag dit om een hoop werk (bestanden opslaan, mail exporteren etc) te voorkomen.
ben benieuwd.
bedankt alvast

Naar mijn weten moet je hiervoor XP volledig opnieuw installeren. Dit omdat je wilt downgraden en dat kan niet, upgraden wel. XP zal gewoon telkens zeggen dat je al een betere versie van Windows hebt ofzo. Ik heb dit ook eens uit zitten zoeken voor mijn schoonvader, maar uiteindelijk hebben we besloten om de illegale versie maar te laten staan.

Maar mochten er nog anderen zijn die hiervoor wél een oplossing weten zónder het backuppen van bestanden, mail, enz. dan hoor ik dat natuurlijk ook heel graag!

Het probleem is dat die nummer sowieso de oemversie is van xp, maar kijk eens op de sticker, daar moet ook bij staan of het gaat over home of pro, het feit dat er nu een illegale versie van pro opstaat wil niet zeggen dat je op de sticker ook een code voor een pro hebt staan.

Als dat zo is zou ik gewoon de pro installeren, heeft alleen maar voordelen tegenover de homeversie want de proversie heeft functies die tegenwoordig ook interessant zijn voor thuisgebruikers die de home-versie niet heeft...

Je hebt nu in ieder geval een licentie, die onlosmakelijk verbonden is met de pc die je hebt omdat het om een oemversie gaat. (het enige wat je hebt van die licentie is de sticker, maar dan zou ie op de pc ook legaal moeten zijn geinstalleerd).

Als je toch per se home wilt zal je xp inderdaad volledig opnieuw moeten installeren (tenzij er een downgrade bestaat xp pro --> xp home (zoals bij vista --> xp) maar dat denk ik niet).

Dan heb je twee mogelijkheden:
een fppversie van de xp home, (die geeft jou het recht om xp te gebruiken, dus je kan ze oneindig installeren maar wel telkens maar op 1 pc tegelijk gebruiken)
een oemversie is ook een optie, dan moet je wel een stukje hardware die intern in een pc zit erbij kopen want anders kan dat niet. Je koopt dan de licentie voor xp die normaal gezien op een pc zou moeten staan als je een pc met xp home koopt. Je krijgt daar dan zo'n stickertje bij en moet dat stickertje dat nu op de pc plakt vervangen door dat stickertje dat er bij de xp home oem zit... Let wel dat je die oemversie eigenlijk niet als eindgebruiker mag installeren en dat je het stukje interne hardware dat je koopt ook moet installeren...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan