Xp Pro (SP3): Hersteld van ernstige fout

• Onderwerp starter Onderwerp starter batch
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

batch

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2009
Bijna altijd als ik mijn PC opstart krijg ik een melding dat Windows hersteld is van een ernstige fout (zie bijlage). Ik weet niet hoe het komt maar ik wil er graag vanaf want wie weet wat er aan de hand is.

Bijlagen

• ernstige fout.JPG
    ernstige fout.JPG
    23,1 KB · Weergaven: 78
Je moet de details van de foutmelding even weergeven.

Dan kunnen we de foutmelding beter beoordelen.

dan zal ik moeten wachten tot de melding weer komt want die komt niet elke keer als ik de pc opstart

Logboeken

Kijk in de logboeken daar komt je melding vandaan
start-uitvoeren
type
eventvwr.msc
enter
kijk bij systeem én toepassingen naar de fouten die worden weergegeven (rood cirkeltje)
daar moet je fout bij staan en de details.
Succes!

hoe weet ik wat waar bij hoort dan want het systeem logboek is 512 KB en 98% zijn fouten
en het toepassingen logboek is ook 512 KB alleen veel minder fouten voornamelijk informatie

Als je logboek onder systeem 98% uit fouten bestaat moet er wel iets heel ernstigs aan de hand zijn,is het steeds dezelfde fout of zijn het allemaal verschillende foutcodes?
Kun je niet een screenshot plaatsen van 'n specifieke fout?

ik heb twee screenshots (ik heb de kwaliteit verlaagd anders waren de foto's over de 150 KB)

Bijlagen

• 1.JPG
    1.JPG
    73 KB · Weergaven: 60
  • 2.JPG
    2.JPG
    80,4 KB · Weergaven: 53
Laatst bewerkt:
Heeft U niks aan die screenshots? Ik kan wel nieuwe plaatsen

Sorry voor de late reactie,de laatste post is blijkbaar niet doorgestuurd,jawel de screenshots zijn goed.
Kijk 's bij uitvoeren-services.msc of die bewuste services geactiveerd zijn en wat de status is.
Remote Access Connection Manager op handmatig status:gestopt
Telephony op handmatig status: gestart
Verbindingsbeheer voor RAS op handmatig status:gestart
Zet ze anders op Automatisch en kijk of de fout blijft (dubbelklik op de betreffende service en kies bij opstarttype voor automatisch) toepassen en ok.
Het kan ook 'n fout in 't register zijn,ik ben 'm al 's tegengekomen en zal proberen of ik 'm op kan duikelen.

Laatst bewerkt:
volgens mij heeft het wel met het register te maken want er ligt me iets bij dat laatst een melding kreeg waar iets met register instond maar dat weet ik niet zeker

dat kan ik pas maandag of later doen want mijn ouders zijn gescheiden en ik ben de ene week bij mn moeder de andere bij mn vader de pc waar ik dit probleem mee heb is bij mn vader en ik ben nu bij mn moeder (ik ga morgenavod naar mn vader)

Ok, dan hoor ik na 't weekend wel of 't gelukt is.

Krijg je voordat je afsluit toevallig een blauw scherm waarop staat dat je moet aflsuiten of:

Als je gaat afsluiten houd jij dan de powerknop ingedrukt?:rolleyes:

simpele dingetjes maar het zou het zo maar kunnen zijn,

Vr. Gr. michiel

of ik een blauw scherm krijg weet ik niet want ik heb het aanmeldscherm veranderd met Stardock Logonstudio en ik zet de pc nooit met de powerknop uit tenzij hij vastloopt

Laatst bewerkt:
@michiel117

Zon blauw scherm heb ik nog nooit gehad. Wel eens als ik Windows uitzet met de knop dan krijg ik wel de volgende x als ik opstart een melding: Windows is verkeerd afgesloten ofzoiets en dan kan ik kiezen wat ik wil (het bekende scherm)

Wat heb ik aan dat studiemateriaal?
(sorry had ook wel in de vorige post gekunt)

Wat heb ik aan dat studiemateriaal?
(sorry had ook wel in de vorige post gekunt)

oké dat is vaag krijg je ook ''windows is hersteld van een ernstige fout'' wanneer je opstart?
en krijg je ook errors net voordat je afsluit ?

Al gekeken of er malware virussen etc op je pc staat. Je kan kaspersky anti-virus gratis hier downlaoden : http://www.kaspersky.nl/nl/trials

doe dan een update en daarna een volledige systeem scan , meld mij de uitslagen :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan