XP Pro start niet meer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert-Jan K

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2002
Hey allemaal,

Ik ben hard aan het proberen een oude pc op te starten met XP Pro. Dit werkt echter niet... nu wilde ik dan maar windows XP opnieuw installeren, maar aangezien ik alleen NTFS stations heb, kom ik niet op de harde schijven. Ik heb geen boot-cd's, en op mijn laptop zit geen diskette station, dus die kan ik ook niet aanmaken. Ik ben hard bezig geweest om een boot-USB-disk te maken, maar dat werkte niet, en een CD-rom kan ik ook nergens vinden.
Ik heb ook al via FDISK geprobeerd om een NTFS-partitie te verwijderen, en vervolgens er een MS-DOS-partitie van te maken, maar om de een of andere reden werkt dit ook niet: hij kan hem niet eens formatteren:S...
Weet iemand hoe ik alsnog mijn pc aan de praat kan krijgen? Door ofwel een schijf in een FAT32-station, ofwel een bootCD/ USB-stick te maken?

Overigens: de foutmelding is dat hij windows/system32/config/system niet kan vinden... echter, ik kan daar natuurlijk nooit meer een nieuw bestand opzetten zonder dat ik op de NTFS partitie kan...

Alvast bedankt allemaal!

Groetjes Robert-Jan

Aan de foutmelding te zien is je register corrupt geraakt. Indien je system recovery aan heb gelaten onder Windows XP heeft een professionele computer zaak je notebook zo weer aan de praat. Je kan het ook eventueel zelf proberen met een cd als ERD Commander of iets dergelijks.

Ik zie dat ik onduidelijk ben geweest:p...
Mijn pc is kapot, en ik probeer hem via mijn laptop te repareren, ik krijg alleen geen toegang tot mijn NTFS schijven... ERD Commander kan ik nergens downloaden (of ik kijk te snel), is er niet gewoon een bestandje dat ik op USB-stick kan zetten, en waarmee ik dan kan Booten en op mijn NTFS bestanden kan komen?

Ik vind het nog een beetje onduidelijk.
Als ik het goed begrijp gaat het om een pc die niet meer opstart en die wil je repareren met een laptop! hoe je dat wilt doen ben ik ook erg benieuwd naar.
Ntfs of fat32 maakt toch niets uit?? xp werkt wat sneller op ntfs en kan grotere bestanden aan dan op fat.
Als je wilt booten van een usb schijf zul je dat moeten instellen in de bios, of dat vanaf een stick kan weet ik niet zeker of het moet een U3 stick zijn.
Al geprobeerd op te starten met f8 en dan kiezen voor laatst werkende config ??

Naja... ik heb een werkende laptop waarmee ik opstart cd's of usb-sticks kan maken... dat is het idee van de laptop...
NTFS-partities worden niet herkend in MS-DOS, en MS-DOS krijg ik opgestart met een oude win98 cd, echter, omdat er geen harde schijven herkend worden kan ik verder niets meer doen.
Ik kan wel van mijn USB-stick booten, maar ik krijg er geen bestanden op die iets op kunnen starten... als je een opstartdiskette wilt maken, dan moet het zo'n ouderwetse diskette zijn, dat kan niet met een USB-stick...
F8 opstarten werkt helaas ook niet:(

Het blijft allemaal erg onduidelijk wat je nu eigenlijk wilt :confused:

Je wilt formatteren,maar ook bij je NTFS bestanden komen?

1.Wil je nog data van die oude installatie saven.

2..Heb je een XP cd en zoja,is die "Bootable" en heeft die wellicht SP1 of SP2.

Greetz

Sorry voor mijn onduidelijkheid... het is nogal ingewikkeld:S...
Maar antwoorden op je vragen:
1 Ja het liefst wel, als dit echt niet lukt, dan zal ik het zonder moeten doen...
2 Nee, ik heb wel een installatiecd van XP, maar die is niet bootable... (heb alleen bootable cd's van win98)

1.Heeft die XP cd SP1 of SP2,zoals ik je al eerder vroeg?

2.Hoeveel schijven\partities heeft de probleem PC?

Je kan em wel bootable maken maar dan heb je wel nero nodig en een Lege CD . :
Leesvoer
Ik heb dit zelf ook gedaan en het werkt echt .

Excuses:
1: Service Pack 2
2: 2 schijven: 1 met 1 partitie, 1 met 3 partities

Ik ga dit met Nero proberen!

oke dus alle bestanden in root zetten volg goed de stappen !!!!

Maar het moet wel lukken begrijp de ballen niet van engels en het is in 1 keer gelukt dus : ) :p

Inmiddels kan ik zelfs niet eens meer in FDisk werken... ik vrees dat het een of ander virus of iets dergelijks is... ik ga bij "Harde Schijven" een nieuwe vraag stellen... toch bedankt voor jullie hulp!

Groetjes Robert-Jan

japs... op een cdrw... dat werkt niet.. heb ik al vaker last mee gehad, ga morgen een nieuw pak cd-r halen;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan