xp pro start niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bart28

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2007
Berichten
138
Ik heb hier een msi ex620x staan die niet meer opstart.De klacht is alsvolgt wanneer het bureaublad verschijnt staat de pc vast en komt er een bsod met : pagefault in non paged area. Ik heb in eerste instantie hierop de bios settings naar default toe gezet. Maar nu start de laptop niet meer op en komt ie met de volgende melding. er is een probeem gevonden windows is afgesloten om schade te voorkomen: foutcode stop: 0x0000007B, 0xF7A43524, 0XC0000034, 0x00000000, 0x0000000)Deze melding komt overigens net naar het windows xp logo en de horizontale zandloper en waneer ik de pc op wil starten vanaf cd. Ik kan dus ook geen chkdsk uitvoeren.Ik heb een pc check uitgeveord. Met pc check 6.0 en deze gaf een memory error aan. Ik heb de bankjes vervangen die erin zitten maar het helpt niet. Ik heb ook de harde schijf ook al aan de pc gehangen en zo schijfcontrole gedaan maar het wordt niet anders.

heeft iemand een idee.
 
Bart,

De PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA kan worden veroorzaakt door defect intern geheugen of niet-compatible software. Als de fout is opgetreden nadat je bijv een nieuwe virusscanner hebt geïnstalleerd, kán dat de oorzaak zijn. Als je niets aan de laptop had gewijzigd, dan verdenk ik het geheugen.

In http://support.microsoft.com/kb/324103/nl vind je vervolgens meerdere, mogelijke verklaringen voor de 0x0000007B stopcode. Lees ook dat eens door.
Maar ik adviseer je om bijv met Memtest86 eerst je geheugen te testen (memtest enkele uren laten draaien.) Memtest kun je als ISO bestand downloaden. Brandt daarmee een bootable CD en start de pc op vanaf die CD.

Succes,

Bjor
 
zoals ik al melde weet ik dat mijn geheugen bankjes kapot zijn dat heeft pc check me al gemeld. Maar met nieuwe geheugenbankjes wordt het ook niet beter. Dan heeft ie het zelfde probleem en kan ik ook indows niet hertellen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan