XP Pro verwijderen, terug naar 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

BartM

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jun 2003
Kan iemand mij vertellen hoe ik XP Pro weer kan verwijderen en terug kan gaan naar 98. Mijn geluidskaart werkt niet en heb vernomen dat mijn systeem XP Pro niet aan kan.

Alvast bedankt,

Bart

Ja hoor gewoon opstarten met een 98 opstartflop en format c:

Dit doe je als je zeker weet dat je niets wil bewaren........

Nog wat tips:

www.schoonepc.nl
go.to/wintips

Wat voor systeem heb je eigenlijk?

Zie hier de eisen.
En dat je geluid het niet doet kan een kwestie zijn van de juiste driver onder Xp te vinden.

ik heb het gisteren gedaan, eerst bios zetten opstarten van cd, dan herstarten, kiezen voor installeren xp.Dan kiezen, formatteren naar fat32, na formatteren afsluiten,xp cd eruit en win 98 erin, opstarten en installeren.......
duurde op een p2 350 45 minuten alles bij elkaar.

suc6

Heb Pentium 2, weet er verder eigenlijk weinig van.
Waar kan ik zo'n opstartflop vandaan halen, heb wel een originele 98 cd.
Heb ook een hoop bestanden die ik eigenlijk niet kwijt wil, is dit mogelijk?
(Ben een behoorlijke PC-leek dus niet te moeilijke termen a.u.b.)

Groet,

Bart

www.bootdisk.com al het ik er geen goede ervaringen mee. Andere schijnen dit wel te hebben.

Heb je een cd brander? Dan kan je daar je bestanden bewaren. Volgens mij is het niet mogelijk om 98 over XP te zetten zonder te formateren. Xp over 98 bv weer wel. Maar daar heb je niets aan.

Je zou met Partition magic een 2e partitie kunnen maken en daar je bestanden opzetten. Ik weet niet of Xp ook een optie heeft om een extra partitie te maken. Dit horen we vast van iemand anders.

Als jouw pc trouwens draait zonder al te veel problemen. Dan zou ik proberen om de juiste driver voor je geluid te vinden. We helpen wel met zoeken. Vertel ons welke kaart het is(merk en type) of welk type mobo je hebt als je onboard sound hebt.

let us know

Ik zie dat je helemaal nieuw bent op helpmij, welkom :)
Mag ik je wijzen op de zoekmachine, erg handig ding.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door BartM
Heb Pentium 2, weet er verder eigenlijk weinig van.
Waar kan ik zo'n opstartflop vandaan halen, heb wel een originele 98 cd.
Heb ook een hoop bestanden die ik eigenlijk niet kwijt wil, is dit mogelijk?
(Ben een behoorlijke PC-leek dus niet te moeilijke termen a.u.b.)

Groet,

Bart
eigenlijk heb je die niet nodig, zoals ik hierboven beschreef doe je er de xp cd in om te formatteren...

Ben idd helemaal nieuw, erg handig dit.
Heb jammergenoeg geen brander.
De geluidskaart is een Soundblaster PCI64V.

Groet,

Bart

HELP!!!!!!

Heb m nog steeds niet aan de praat.
Hij geeft aan dat de geluidskaart correct werkt bij Hardware maar als ik wat af wil spelen geeft hij aan dat er een probleem is of dat een ander programma de geluidskaart gebruikt(dit is niet het geval.)
Ik heb de geluidskaart verwijderd en opnieuw geinstalleerd, geen resultaat.
Kan dit nog wat met die drivers te maken hebben of zal ik de hele boel er maar afgooien en helemaal opnieuw beginnen?

Groet,

Bart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan