XP Pro vraagt steeds om printer install

Status
Niet open voor verdere reacties.

comPloeteraar

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2004
Beste mede comploeteraars,

Mijn Notebook Compax de zoveelste geeft na iedere (her)start de melding dat een printer geinstalleerd moet worden. Het systeem werkt onder Windows XP Home sp2 NL dat mee geleverd is en is consequent bijgewerkt.

Bij de melding maakt het niet uit of de printer wel of niet aangesloten is. Het programma "Nieuwe hardware installeren", verwijst dan naar installatie files van Epson in Program Files die aanwezig bleken te zijn.

Opnieuw installeren, na deinstall, levert geen resultaat op. Dus alles opnieuw gedeinstalleerd en driver resten, mappen van Epson in Program Files en Common-map, Opstart sector (ook verborgen strings), alsook alle register verwijzingen weg gehaald middels een regclean (jv16 Power Toos 2005 in de agressieve methode) en zoekopdrachten (Registry Manager 4 Pro) in het register.

Niets helpt en bij iedere herstart komt het verzoek om driver install even zo vrolijk terug. Een later geinstalleerde HP Laserprinter geeft geen enkel probleem, wel of niet aangesloten.

Wie kan mij helpen en weet de oplossing voor dit probleem? Er moet ergens in het systeem toch een mogelijkheid zijn om die automatisch vraag voor hardware install uit te schakelen.

Bij voorbaat dank. Hopelijk wordt comploeteren zo weer compjoeteren.

:(

Laatst bewerkt:
Confugiratie scherm/sytem/hardware/apparaat beheer/.....en dar verwijderen of uitschakelen.
Succes

Bedankt voor je reactie.
Helaas worden printers niet in de hardware configuratie vermeld van Apparaat beheer.
In de map de geinstalleerde printers, wordt keurig alleen de HP printer weergegeven. Dat is ook zo op mijn Desktop systeem, waar alles wel goed werkt.

Je hebt jv16 Power Tools daarmee alle Software van Epson wat er in staat aangegeven verwijderen.
En in het Register handmatig alle verwijzingen naar Epson welke bij de strings SOFTWARE staan verwijderen,MAAK WEL EERST EEN BACKUP ERVAN,en vergeet niet om opnieuw op te starten als je dat hebt gedaan.
Succes

Bedankt Bandit voor je goede raad.

Power Tools 2005 maakt gelukkig automatisch een backup aan van het Register voor iets wordt verwijderd.
Bij handmatige verwijdering doe ik dat uiteraard zelf.
Bovendien maak ik een herstelpunt aan voor ik in het Register aan het werk ga, door scha en schande wijs geworden in het verleden.

Helaas is mijn probleem nog steeds niet verholpen, ik denk dat een volkomen nieuwe XP install de enige oplossing zal zijn. Maar daar zit ik uiteraard niet op te wachten.:confused:

Heb je via Zoeken ook al gezocht naar Epson? Je weet maar nooit.
Of er mee leren leven:D

Beste Bandit,

Ik heb het systeem op het trefwoord Epson afgezocht in zowel het Register als m.b.v. de Windows zoekfunctie.
Alles wat bestond of verwees naar Epson is verwijderd.
Ook dit mag niet baten. Blijkbaar is de oorzaak dermate verstopt middels e.o.a. string, dat deze moeilijk op te sporen valt. Dit uiteraard naar de goede Microsoft gewoonte om de gebruikers vriendelijkheid van hun software te verhogen.

Er zit derhalve niets anders op om er maar mee te leren leven of als ik zin en tijd heb, de hele zooi maar een keer op nieuw te installeren.
Bedankt voor de gedane moeite om mee te denken naar de oplossing. De discussie moeten we hiermee maar als gesloten beschouwen, tenzij iemand de oplossing kent.

Met hartelijke groeten van de comPloeteraar.
:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan