XP pro, zodra ik op internet ga start mijn pc opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Hallo,
Ik weet niet of ik dit in de juiste sectie plaats, maar het is ook zo'n raar iets: ik heb een xpc shuttle pc met daarop xp professional. Schone installatie dus verder staat er niks op de hd. Alles werkt prima totdat ik het internet op ga. Dan krijg ik mijn startpagina te zien maar na ca. 20/30 secondes met internet verbonden te zijn stopt de pc en start weer opnieuw op. En dit iedere keer. Wat heeft een internet verbinding nu met het uitschakelen van een pc te maken:confused:
mvrgr. Kanyarat.

schone schijf, schone installatie. Bovendien kan ik geen virusscanner downloaden want zodra ik op internet ga heb ik het probleem zoals hiervoor omschreven.

Drivers geïnstalleerd? Eerst chipset en dan de rest. Bij apparaatbeheer geen gele uitroeptekens?

pc stofvrijgemaakt?
alle driver's geinstalleerd?

je zit nu op een andere pc. downloadt eens een andere browser + antivirus software.

installeer dan eerst de antivirus software en laat die scannen. vind hij niks andere browser installeren.
valt hij hiermee nog steeds uit. dan horen we het wel weer.

Alles geinstalleerd en geen gele vraagtekens. XP wekt ook gewoon zonder problemen. Ik zal het eerst nog een keer met een virusscanner proberen.

Weer even verder gezocht. Virusscanner geinstalleerd, maar virusvrij. Weer het internet geprobeerd en nu bleek het volgende: Als ik probeer windows 7 upgrade advisor te downloaden slaat de pc uit en start weer op. Als ik update wil installeren krijg ik de melding dat ik active x moet installeren. zodra ik op installeren klik krijg ik de melding: dit programma wordt geblokkerd omdat het geen digitale handtekening heeft". Hetzelfde gebeurt als ik ccleaner probeer te installeren. En iedere keer slaat de pc af en start weer opnieuw op. Als ik gewoon op marktplaats zit ofzo gaat alles prima. Het gebeurt dus als ik een bestand wil downloaden en installeren. Het is een gewone legale xp versie met de sticker op de kast.

raar.

Probeer eens de firewall even een keer uit te zetten. werkt het dan nog niet zet hem dan weer terug aan.

als dit niet werkt weet ik het helaas ook niet. maar dan ga ik dit topic wel volgen om dingen bij te leren.
en misschien kan ik dan nog een bijdrage leveren maar zoals het er nu uitziet........

hoplijk kunnen mede helpmijers er zich over buigen en een oplossing vinden voor je.

succes:thumb:

uit mijn eerdere post: downloadt eens een andere browser

Nu snap ik het helemaal niet meer. Toen ik de firewall uitschakelde kon ik ccleaner downloaden en installeren zonder die "geblokkeerd" melding. Als ik nu op internet ga staat alles op een gegeven moment "vast" en moet ik de pc uitzetten en weer opnieuw aanzetten.

Misschien is het toch iets anders want nu start ie ook gewoon in windows "zomaar" opnieuw op:o Ik snap er niks van, schone schijf, schone xp, geen gele vraagtekens, geen virus, niks. Als de pc nu even aanstaat (ca. 1 minuut) start xp weer opnieuw op zonder enige aktie van mijn kant. Misschien xp opnieuw installeren?

das wel heel raar ja inderdaad.

misschien is het handiger om xp opnieuw te installeren.
maar het beste wacht je hier nog even mee totdat niemand meer een idee heeft wat het is.

is je pc van binnen stofvrij? kan ook een warmte probleem zijn.
controleer dat nog even. en probeer je firewall nog even terug aan te zetten.

succes:thumb:

Misschien iemand anders een ingeving?

Met 'zodra ik verbinding met internet maak' bedoel je hiermee zodra je de stekker in je netwerkkaart steekt, zodra je je browser opstart, of zodra je verbinding maakt door in te bellen met je modem?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan