XP probleem met installatie...

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingrid86

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 aug 2013
Berichten
1
Goedemiddag,

Mijn vorige laptop is gevallen waarvan het scherm is gebarsten en nu gebruikte ik zolang een oude HP655 met windwos XP. Tot voor kort kreeg deze kuren en kwam er een blauw scherm en daarna starte hij niet meer op. Wij wonen in het buitenland en we hebben hem weggebracht naar iemand die er verstand van heeft, dachten we. Nu heeft hij de laptop geformateerd en er een nieuwe Windows XP opgezet maar deze instalatie is niet voltooid. De laptop start nu op en ik krijg eerst gewoon het Windows beeld en daarna het lichtblauwe installatiescherm met aan de linkerkant de afgeronde taken. De eerste 3 zijn voltooid en komt dan bij het werkelijke installatieproces. Dan vraagt hij om de cd en daar blijft hij dus steken. Nu ben ik niet in het bezit van een cd, waar ik ook niet aan kan komen hier. En om hem weer weg te brengen lijkt me ook geen optie... İk had al geprobeerd hem van internet te downloaden en op cd te zetten, maar de laptop boot niet vanaf de cd. İn de bios al veranderd maar het werkt niet. Heeft er iemand de gouden tip?? İk heb zelf totaal geen verstand van computers...
 
Kun je bij iemand anders op de computer werken om iets te downloaden en branden?
Ik zou een cdtje (als gezipte iso) kunnen uploaden.
 
Laatst bewerkt:
Als de XP versie (Home / Professional) en de taal hetzelfde zijn, dan zou je met een (niet opstartbare) XP installatie-cd mogelijk tóch verder kunnen komen: Er hoeft niet meer te worden opgestart van de installatie-cd, omdat die fase van de installatie al voorbij is...

Een andere fout die je evt. gemaakt zou kunnen hebben is dat je een .ISO bestand hebt gedownload en die als data-cd hebt gebrand. Je moet echter het image in het .ISO bestand branden, bijv. met ImgBurn , optie "Write image file to disc", waarbij je het .ISO bestand als invoerbestand aangeeft.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Zo, daar zijn we weer

Hier is Win xp pro origineel unattended met serienummer.

http://www.sendspace.com/filegroup/hjJ%2BsFsk3rv23z9qstTTpooOvJBvHcXP (blijft maar een paar dagen beschikbaar)

Alle drie de files downloaden en het zip file aanklikken om te unzippen.

Daarna de iso branden met bv imgburn.

Als je geen eigen serienummer hebt, dat wat op de cd staat even overschrijven of uitprinten van het file Serial_XP.txt
 
ik heb er al een stuk of 3 weggedaan.

in afwachting van je nieuwe upload blijft de vraag over wat het dan is staan :D

EDIT: ik haal nog een paar van die postings weg :D

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
dat is een snel antwoord.

Wat het is?
Kijk even hierboven of hieronder::rolleyes:

Hier is Win xp pro origineel unattended met serienummer.

kos
 
ik had mijn reactie ook al geedit :D

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan