xp problemen na herinstallatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

rickmeister

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2007
Berichten
317
ik heb problemen met windows xp nadat ik hem opnieuw had geinstalleerd.

probleem 1 is dat ik sp2 niet kan installeren iets met kernelbestand is verandert fzo
probleem 2 is dat ik de driver van me geluid niet kan installeren reden daarvan is onbekend.

thx
 
Ok, van je eerste probleem...
kan je daarvan eens eens een screenshotje maken en hier plaatsen?

en dan voor het tweede moet ik weten welke geluidskaart je hebt.
dus als je wat meer gegevens over je pc zou willen vermelden :thumb:

als je dat allemaal niet weet kan je daar gemakkelijk achterkomen met het programmatje pc wizard
 
kan geen plaatje uploaden kan maar 100 kb.
maar dit staat er : Het kernbestand (kernel) dat wordt gebruikt om deze computer op te starten is geen bestand van microsoft windows. het service pack wordt niet geinstalleerd. zie artikel Q327101 in de knowledge base op http//:support.microsoft.com voor meer informatie.

systeemgegevens :
Mainbord : Foxconn 520A
Chipset : nVidia nForce 520A verder kan ik over audio en alles niet veel vinden maar het is iets AC '97 :p

processor en alles lijkt me niet nodig ??
 
Laatst bewerkt:
Probeer het volgende: Maak een SP2-geïntegreerde XP installatie cd, en doe een in-place upgrade van je huidige XP. Instructies (o.a.) hier; "Methode 1" voor het maken van een SP2 geïntegreerde XP CD.

M.b.t. je melding dat de kernel niet Windows is: Zou een gehackte XP installatie-cd kunnen zijn of een rootkit virus-probleem. Hopelijk zijn beiden opgelost met een in-place upgrade.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hoe probeer je SP2 te installeren? Via Windows Update, of heb je hem apart gedownload? Als je hem apart hebt gedownload, download eens opnieuw dan.
 
kep em gedownload en via automatische updates maar hij geeft bij allebei de zelfde foutmelding aan.
 
heb je toevallig je boot scherm veranderd van xp ?
doe dit commnado een typen in uitvoeren sfc /scannow (let op je instalatie cd kan nodig,
zijn)
 
jeronimo en dnties ik zal het van jullie proberen thx.

virtuosa ik mijn bootscreen niet verandert vroeger wel es maar al paar keer nieuwe schone installatie's over heen gehad dus
 
probleem 1 wordt aan gewerkt maar kan iemand me ook nog helpen met probleem 2 ?

thx
 
we horen dan wel wat het geworden is hé :thumb:

weet je, het is misschien ook interessant om ook je chipset driver op die cd mee te slipstreamen :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan