XP Productcode veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rioohhh

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2005
Berichten
9
Hallo,

Ik heb een hele lading identieke pc's die allemaal keurig zijn voorzien van een XP licentie sticker.
Nu heb ik tijdens de installatie een image gebruikt om het hele installatie proces wat te versnellen.

Het is nu alleen zo dat al die pc's de zelfde licentie gebruiken. Nu is dit opzich geen probleem, want alles werkt gewoon zonder foutmeldingen etc., ik wil alleen dat de licentie die op de kast vermeld staat ook echt in XP wordt gebruikt.

Nu heb ik de tool van Microsoft gedownload om je productcode te veranderen, maar als ik die gebruik krijg ik de melding dat de opgegeven productcode geen geldige code is voor dit systeem.

Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen??

Alvast bedankt!
 
Dat is op zich ook niet zo gek, je hebt een image gemaakt van 1 werkende XP versie en deze gebruikt op alle pc's, of te wel al die pc's hebben nu dezelfde licentie nummer. Het nummer wat op die ene pc stond. Je kunt dit niet meer wijzigen naar een ander nummer want dat licentie nummer komt niet overeen.

Zover rijkt mijn info voor je. Mischien dat andere toch een andere oplossing hebben, maar zover ik weet kun je dit niet meer wijzigen.

Is het nodig??
 
Sorry, misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest.
Het is geen OEM licentie. Elke sticker heeft een unieke key.
Alle pc's hebben nu uiteraard de zelfde key door het gebruik van een image.

Ik dacht dat het mogelijk was om het activerings menu te starten en daar de gegevens te wijzigen, maar zeker weten doe ik dit niet helemaal.

De vraag of het noodzakelijk is...tsja, ik ben zelf systeembeheerder bij een bedrijf.
Nu is er onlangs een melding gekomen van de BSA dat er komende periode mogelijk een hogere controle is binnen deze regio.

Ik heb geen idee hoe dat zal gaan als je op meerdere pc's binnen je bedrijf dezelfde licentie code hebt geinstalleerd, terwijl er op de kasten zelf een andere licentie code staat.

Heeft iemand hier misschien een idee over, of ervaring mee?

Bedankt!
 
Ik denk dat je daar niet zo bang voor hoeft te zijn. Als je maar kunt aantonen dat je de licenties hebt is vaak al genoeg
 
Tsja, heb er persoonlijk geen ervaring mee ( met controle ) maar wil je het risico lopen dat je ongelovelijke hoge boete's krijgt..

Maar moet je maar even kijken naar dit artikel is van microsoft zelf leesvoer, heb het zelf niet doorgelezen, maar volgens mij is het idd mogelijk.

suc6
 
Belangrijk is dat de versie gelijk is bv. dat ze allen Volume License versies zijn
http://support.microsoft.com/kb/328874
Dit werkt ook voor OEM versies weet ik uit eigen ervaring en mag ik aannemen dat dit voor alle versies geldt.. Het enige probleempje kan dan de activatie over internet zijn..

Maar als je een image gebruikt van een Retail dan wordt deze info verwerkt in de product ID. De product of cd key zit verwerkt in de Digital product ID.
Als de Kode op de sticker van een OEM is kan je deze niet invoegen op een retail versie.

Deze methode is dan ook voorbehouden aan Volume license versies omdat deze geen activatie nodig hebben..

:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan