xp prof installaren incl. sp1 en sp2 problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sharity

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2003
hallo,

Ik heb een vraag over het installeren van xp prof inclusief sp1 en sp2
het volgende is nl het geval
ik heb dat op mn harde schijf staan als .iso bestand en ik vraag me af hoe ik dat nu moet branden? want vanuit windows lukt het me wel de setup op te starten maar dan op een gegeven moment vraagt hij naar de windows cdrom en die heb ik dus niet (want het staat op mn harde schijf). Ik heb geprobeerd het bestand te branden en dat lukt ook maar tijdens de installatie herkend xp de schijf niet?
Kan iemand mij alsjeblieft uitleggen hoe ik het .iso bestand moet branden zodat ik de xp installatie kan voltooien?

alvast bedankt!

Indien het wel een voledige iso is, dus ook met de bootsector image, dan kun je hem met Nero, CloneCD, UltraISO en nog vele andere progjes branden, ook mounten met DaemonTools, en dan de losse bestanden branden wil ook, kun je gelijk zien of de WIN51 boot bestanden erop staan.

Laatst bewerkt:
Lange Pier zei:
Indien het wel een voledige iso is, dus ook met de bootsector image, dan kun je hem met Nero, CloneCD, Isobuster en nog vele andere progjes branden, ook mounten met DaemonTools, en dan de losse bestanden branden wil ook, kun je gelijk zien of de WIN51 boot bestanden erop staan.

ja die win51 boot bestanden staan er op, ik heb nl met winrar het .iso bestand uitgepakt en daarin zit zo te zien wel de volledige setup voor xp pro op. Bedankt voor jullie reacties, ik heb nog 1 vraag daarover

als ik het als een .iso bestand brand via de 1 van de genoemde programma's en xp vraagt om de cdrom te plaatsen, herkent xp dan dit als een installatie diskette? ik weet niet zo goed of ik mn vraag zo goed uitleg, want ik had nl al gebrand als een .iso en tijdens het installeren werd de diskette niet herkend. (eerst gaat xp installatie bestanden kopieeren, dan moet je opnieuws opstarten, dan kan je kiezen tussen 2 opstarten;
1; windows xp
2; windows setup
en ik koos voor optie 2 en toen vroeg hij dus om die diskette maar hij herkende m niet

Hoop dat ik duidelijk ben, hartstikke bedankt voor jullie snelle reacties!

Als hem brand zoals de uitleg van James(zie m'n link), dan is het weer een normale cd.

Zou kunnen dat indien de schijf is gebrand, windows gelijk die schijf ziet, en deze opent, sluit dat setupscherm af.

Maar wat wil je precies doen met die XP cd?, zit daar al SP2 ingebakken? en staat er op je windows installatie ook XP met SP2?

Bedankt voor jullie tips maar het is helaas niet gelukt, het bleek toch een onvolledige installatiebestand van xp te zijn, tijdens het installeren bleef xp maar aangeven dat het bepaalde installatie bestanden niet kon kopieeren waardoor xp niet meer zou werken en inderdaad het ging meteen al fout. Er miste allerlei bestanden waardoor ik de setup niet meer kon voltooien.

bedankt voor jullie snelle reacties!!!

Groetjes van Sharity

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan