Xp professional

Status
Niet open voor verdere reacties.

suusmoi

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2005
Hoi,

ik had een vraag over mijn laptop. als ik hem opstart krijg ik na het inloggen het beginscherm te zien en start hij wat programmas op. Wanneer ik iets wil openen duurt het ontzettend lang (ongeveer een half uur) of hij opent het helemaal niet. Ik heb al geprobeerd om de cd-rom erin te doen om opnieuw te installeren maar ook dat doet hij niet. Weet iemand waar het aan ligt en wat ik het beste kan doen?

Alvast bedankt!

Geplaatst door suusmoi
helemaal niet. Ik heb al geprobeerd om de cd-rom erin te doen om opnieuw te installeren maar ook dat doet hij niet.

Waaant? Foutmeldingen? :)

Wat betreft je huidige Windows; gecheckt op schijfruimte, schijfdefragmentatie, spyware, virussen?

ik heb geen foutmeldingen gekregen en ik heb vorige week gescand op virussen, maar nu kan ik dat niet meer..

Geplaatst door suusmoi
ik heb geen foutmeldingen gekregen en ik heb vorige week gescand op virussen, maar nu kan ik dat niet meer..

Je hebt geen foutmelding gekregen zeg je; waarom kun je dan XP niet opnieuw installeren?

omdat ie de cd niet start. ik heb de cd erin gedaan en dan lijkt t of dat hij wel op gaat starten, maar dat doet ie niet. als ik dan naar deze computer wil gaan om de schijf te openen dat lukt ook niet omdat ik het scherm deze computer niet geopend krijg. probeer ik het dmv uitvoeren dan doet hij t ook niet. ik krijg helemaal geen programma meer aan het draaien zeg maar.

dat bedoel ik dus, dat doet ie niet.. ik doe de cd erin en die hoort automatisch te starten, maar dat doet ie niet.. kan t nie op een andere manier? hij kan de cd niet laten beginnen omdat ik helemaal niks aan de gang krijg:confused:

Ga eens in je bios en kijk of bij de bootvolgorde de CD wel als eerste staat?

Welk merk moederbord heb je? (welk merk zie je bij het opstarten van je PC)

wanneer ik m opstart krijg ik eerst phoenix technologies en dan begint ie meteen met windows xp (waar je zo'n balk hebt met zo'n blauw streepje) en dan kom ik meteen in het beginscherm waar ik me kan inloggen.. ik kan dit niet onderbreken en ik krijg verder geen informatie, kan ik dat nog op een andere manier zien?

Je kan alsvolgt in je bios komen. Je moet de toets(en) DIRECT indrukken na het starten van je PC.

Phoenix BIOS
F1 of F2 of Ctrl-Alt-Esc of Ctrl-Alt-S of Ctrl-S of Ctrl-Alt-Ins

het probleem is inmiddels opgelost door het onderbreken van het opstarten en dan te kiezen voor veilige modus. virusscanner aanzetten en daarna opnieuw opstarten. hij doet het tot nu toe weer prima! bedankt voor de hulp!

vr gr

Ok, vreemd maar mooi.. Ik zou nog wel even goed de boel controleren nu je er weer inzit.

Zet je de vraag nog even op opgelost :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan