XP programma's starten niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElineK

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
Berichten
342
athon 1800 xp met 512 mb ddr, windows xp home edition, up to date.

De computer kan geen xp programma's meer openen met diverse foutmeldingen. Onderdelen die weigeren te starten zijn verkenner, mijn computer, systeemherstel, msn, ie 7, outlook express. Office programma's doen het wel, evenals google earth en mirc. Skype werkt weer niet.

Omdat systeem herstel niet wil werken, ook niet in veilige modus, weet ik niet wat aan te vangen.
Al eens nieuwe installatie gedaan, dan werkt het een paar dagen goed en dan opeens kan hij die xp programma's niet meer openen.
Automatische updates werkt wel, maar is niet uit te zetten omdat bij het openen van het configuratiescherm het ook weer misgaat.
De foutmeldingen zijn legio, meestal start hij op met een foutmelding en sluit af. Soms start hij wel op , maar gaat het binnen elke seconden mis. Meestal iets van ongeldige bewerking, programma wordt afgesloten.

Ik vind het ontzettend vaag omdat andere programma's probleemloos werken.

Harde schijf is helemaal leeggegooid en xp er helemaal opnieuw op, maar zoals gezegd, het probleem komt als vanzelf terug na een paar dagen.

Virus scannen en spyware scannen levert geen resultaten op.

Wie heeft gelijkwaardige ervaringen en er een oplossing voor ?
 
Laatst bewerkt:
De foutmeldingen zijn legio, meestal start hij op met een foutmelding en sluit af. Soms start hij wel op , maar gaat het binnen elke seconden mis.
Als ik dit lees, kom je helemaal niet toe aan het openen van Windows Verkenner, MSN of IE7? Je hebt al eens een schone installatie van XP gedaan, was dat met (tijdens de setup van XP) het formatteren van je harde schijf?
 
IE7 controleert ook of je een legalle windows heeft,
 
Als ik dit lees, kom je helemaal niet toe aan het openen van Windows Verkenner, MSN of IE7? Je hebt al eens een schone installatie van XP gedaan, was dat met (tijdens de setup van XP) het formatteren van je harde schijf?

De harde schijf heb ik helemaal leeg gehaald, ook de partitie's verwijderd met debug. Windows setup draait als een zonnetje, en in de eerste uren gebruik gaat alles prima.

De genoemde programma's lopen meestal bij de start al vast ( ik heb er op gelet, altijd de melding bij verkenner en systeemherherstel: er is een fout opgetreden, programma moet worden beëindigd)

Zelf heb ik zitten denken aan een hardware probleem, maar dat alleen de xp software er moeite mee heeft, en niet een redelijk zwaar programma als google earth, snap ik dan niet. En dat exact dezelfde fouten ontstaan komt mij ook vreemd over, je zou haast denken aan een virus, maar de pc blijkt brandschoon en twee keer in korte tijd hetzelfde virus is ook bijna uit te sluiten omdat er maar een beperkt aantal programma's opstaan en er veilige software gedownload is.+
 
Misschien toch een Hijackthis-log laten nakijken. Dat kan op Nucia.nl. Lees wel de mededelingen op die pagina.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan