XP repair needed

Status
Niet open voor verdere reacties.

slansbergen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jan 2007
Mijn computer geeft de volgende foutmelding bij het opstarten:

"Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden: WINDOWS SYSTEM32 CONFIG SYSTEM

U kunt proberen om dit bestand te repareren door Windows Setup te starten vanaf de originele cd-rom met installatiebestanden. Kies 'R' in het eerste scherm om de reparatieprocedure te starten."

Het probleem is dat de enige cd's die ik heb alleen een optie geven voor een recovery waarbij alles vernieuwd wordt en ook alles verloren gaat. (ik heb geen backup van mijn files) Ik krijg geen Windows Setup scherm met de mogelijkheid alleen te repareren.

Iemand tips?

Laatst bewerkt:
En in Veiligemodes opstarten,of de Laats goed werkende al geprobeerd

En in Veiligemodes een Systeem herstel?

Laatst bewerkt:
Ik heb de niets betekende berichten maar even verborgen.:D
TS heeft daar weinig aan.

Veilige modus is ook niet meer in te komen, ik kom niet voorbij deze foutmelding.

Ik heb alleen recovery cd's en geen originele XP cd, vandaar dat ik die hele procedure vanuit setup ook niet kan doen.

De beste optie is dan mijn harde schijf eruit te halen, bestanden ergens anders op te plaatsen en voor een full recovery kiezen?

Nu is het zo dat ik totaal geen computer knowledge bezit. Hebben jullie een idee hoe veel dit zou kosten om in een winkel te laten doen?

1.Kun je over een 2e PC beschikken?

2.Staan er meerdere partities op de hardeschijf?

Greetz

1. ja, het betreft overigens een laptop ik weet niet of dit verschil maakt?

2. weet ik niet zeker, ik vermoed dat alles gewoon op C staat. Waarom?

(je ziet: ik verdwaal in computerland..)

1. ja, het betreft overigens een laptop ik weet niet of dit verschil maakt?
Jammer dat het een laptop is,daar kun je niet zomaar een hardeschijf bijplaatsen.
2. weet ik niet zeker, ik vermoed dat alles gewoon op C staat. Waarom?
Als er een 2e partitie op staat en je bent in staat een z.g.n. "Live CD" te maken,hetzij een BartPE,hetzij de Knoppix,dan zou je de belangrijke data kunnen verplaatsen.

Er vanuit gaande dat een "recovery" die partitie ongemoeid laat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan