xp repareren

Status
Niet open voor verdere reacties.

menno & carla

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2003
Wat is de beste manier om Windows xp te repareren. Mijn hardeschijf geeft aan dat hij helemaal vol zit ( 40 GB),maar naar het aantal programma's en aantal kb's wat er op staat kan dat niet. Zodoende dat ik wilde proberen XP te repareren. :confused:

Menno

Zorg ervoor dat verborgen bestanden en mappen zichtbaar zijn: Verkenner > Extra > Mapopties > Tablad Weergave > scroll naar beneden en vink het vakje voor "Verborgen bestanden en mappen weergeven" aan.

Ga dan naar je C-partitie:
C:\Documents and Settings\je gebruikersnaam\Local Settings.

Maak hier de mappen "Temp" en "Temporary Internet Files" leeg. (De mappen zelf laten staan!!!)

Download hier CCleaner:
http://www.ccleaner.com/ccdownload.asp
Laat deze de boel opschonen.

Systeemherstel wil nogal eens veel ruimte innemen.
Ga naar start> programma's > bureau-accessoires > systeemwerkset > schijfopruiming > hier kun je systeemherstelpunten laten verwijderen op de laatste na!!.
Let op je kunt dan alleen nog terug naar de laatst gemaakte herstelpunt!!

Dit heeft niet geholpen. Mijn harde schijf blijft helemaal vol. en er staat niks bezonders op. Wie heeft er nog andere oplossingen.

Menno:(

Het grootste programma wat er opstaat is office 2003. en dat is 392 mb. Ik snap er geen hout van.

menno

Volgens treesize is het totale aantal kb wat er op de C-schijf staat 52.134kb. Dat is volgens mij nog geen 40 GB. :o

Heb je recentelijk mogelijk je brandprogramma gebruikt ?

Het is mij namelijk kort geleden gebeurd dat Nero een soort van tijdelijk bestand "ergens op de hdd parkeerde", zonder het bestand na een gelukte DVD conversie en brandsessie weer te verwijderen. Dat "grapje" kostte mij toen ruim 8 gig aan ruimte..............

Ik ben het bestand tegengekomen toen ik in de veilige modus had opgestart en alle mappen ben doorgelopen binnen mijn profiel.

Nee heb je.................

Als je gebruik maakt van Norton, kijk dan ook eens in de prullenbak.
Norton houd nml alles vast in de recycled bin, ook al leeg je netjes de prullenbak norton houd de backup vast.

die laaste TIP is zeer GOED ..had op me c schijf nog maar 7 gb over nu op eens 28 gb over na het doen van de laaste Tip ..:thumb:

..........zodat je nu weet dat je in de toekomst even op diverse locaties moet zoeken naar bewaarde / grote / afvalbestanden.........

Als ik het mij goed herinner, dan kan je die functie uitschakelen ( gebruik zelf geen norton maar kijk even bij de opties van de prullenbak )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan