Xp reserveert 20% netwerk snelheid.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nigel

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2008
Berichten
82
Hallo,

Onlangs ben ik erachter gekomen dat xp 20% netwerk snelheid reserveert.


Windows XP
Windows XP houdt 20% van de beschikbare bandbreedte voor zichzelf, hetgeen een lagere downloadsnelheid geeft. Alleen in Windows XP professional kan dit als volgt opgeheven worden:
----
Kies Start >> Uitvoeren.
Typ in het dialoogvenster Uitvoeren de opdracht gpedit.msc en klik op OK.
Ga in het programma Groepsbeleid naar Beleid voor Lokale computer >> Computerconfiguratie >> Beheersjablonen >> Netwerk >> QoS Pakketplanner.
Dubbelklik in het rechter schermdeel op de optie De reserveerbare bandbreedte beperken.
Kies de optie Ingeschakeld en stel de bijbehorende waarde in op nul (0).
Klik op OK en sluit Groepsbeleid.
Herstart voor de zekerheid uw systeem.
----
Ik draai windows xp Pro maar ik kan niet via gpedit in het netwerk komen.



Ik zou graag van het limiet afwillen

Hebben jullie misschien een idee?

Groeten,

Nigel
 
Die truc klinkt misschien lekker, maar bewezen snelheid is er niet, anders niet zo zeer merkbaar. Dat gaat om een paar kB bij een breedband verbinding.

Mocht je koppig zijn en het gewoon willen proberen :)p) kun je door rechts te klikken op Deze Computer --> Beheren. Daar vind je ook allerlei admin tools waaronder gpedit.msc.

Group Policy Edit, Groepsbeleid dus.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik al weet wat je fout doet namelijk je typt bij uitvoeren gewoon gpedit in , en dan krijg je idd een foutmelding.

Het geen wat je moet in typen is GPEDIT.MSC anders werkt het hele verhaal niet.

Maar het is al net wat er gezegd werd , je kan dit uitvoeren maar zult hier niet echt snelheid mee gaan winnen.

Greetz ,

Thabomb
 
Correctie van onjuiste beweringen omtrent QoS-ondersteuning in Windows XP
In verschillende gepubliceerde technische artikelen en geposte artikelen in nieuwsgroepen werd beweerd dat Windows XP altijd 20 procent van de beschikbare bandbreedte reserveert voor QoS. Deze beweringen zijn onjuist. De beschrijving van het gedrag van Windows XP-systemen in de sectie 'Verklaring omtrent het gebruik van QoS op eindcomputers met Windows XP' is correct.
Bron:http://support.microsoft.com/kb/316666/nl
Applications requiring QoS
A defined Quality of Service may be required for certain types of network traffic, for example:

streaming multimedia may require guaranteed throughput to ensure that a minimum level of quality is maintained.
IPTV offered as a service from a service provider such as AT&T's U-verse
IP telephony or Voice over IP (VOIP) may require strict limits on jitter and delay
Video Teleconferencing (VTC) requires low jitter and latency
Alarm signalling (e.g., Burglar alarm)
dedicated link emulation requires both guaranteed throughput and imposes limits on maximum delay and jitter
a safety-critical application, such as remote surgery may require a guaranteed level of availability (this is also called hard QoS).
a remote system administrator may want to prioritize variable, and usually small, amounts of SSH traffic to ensure a responsive session even over a heavily-laden link.
online games, such as fast paced real time simulations with multiple players. Lack of QoS may produce 'lag'.
These types of service are called inelastic, meaning that they require a certain minimum level of bandwidth and a certain maximum latency to function.

By contrast, elastic applications can take advantage of however much or little bandwidth is available. Bulk file transfer applications that rely on TCP are generally elastic
Bron:http://en.wikipedia.org/wiki/Quality_of_service
Trouwens de bandbreedte wordt alleen aangesproken als daawerkelijk een van de bronnen wordt aangesproken,als ik mij goed herinner maakt Windows Update hier ook gebruik van(alleen binnen een domein dacht ik). Dus dat je bandbreedte met 20% beperkt wordt is een fabeltje als je in een thuissituatie zit,maar iedereen neemt 't klakkeloos over net zoals andere zgn. "tweaks"
http://technet.microsoft.com/nl-nl/library/cc753774.aspx
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan