xp restart na inloggen andere gebruiker

Status
Niet open voor verdere reacties.

beetle

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2005
ik heb 2 vragen

1. als ik xp start, dan start gelijk de administrator helemaal door

hoe wijzig ik dit zo, dat ik gewoon de user inlog heb???

daarnaast als ik wissel van user zonder uit te loggen, dan reset mijn hele PC???
waar kan dit aan liggen?

Begin eens met dit: download het programma Power-Toy Tweak-UI van deze Microsoft-site.

In de rechterkolom staan alle Power-Toys.

In Tweak-UI kun je in het onderdeel "Logon", links onderin de kolom, instellen welke "Users" in het welkomscherm worden afgebeeld.

Vink alles weg, en zet wél een vinkje voor je eigen gebruikersnaam.

Herstart je PC en nu zou Windows XP na het welkomscherm "stil", dus zonder om naam en wachtwoord te vragen, door moeten starten (naar jouw account).

Er zijn bij "Logon" nog meer mogelijkheden, o.a. Autologon, probeer ze eventueel uit.

Laatst bewerkt:
Boeing_737 zei:
Begin eens met dit: download het programma Power-Toy Tweak-UI van deze Microsoft-site.

In de rechterkolom staan alle Power-Toys.

In Tweak-UI kun je in het onderdeel "Logon", links onderin de kolom, instellen welke "Users" in het welkomscherm worden afgebeeld.

Vink alles weg, en zet wél een vinkje voor je eigen gebruikersnaam.

Herstart je PC en nu zou Windows XP na het welkomscherm "stil", dus zonder om naam en wachtwoord te vragen, door moeten starten (naar jouw account).

Er zijn bij "Logon" nog meer mogelijkheden, o.a. Autologon, probeer ze eventueel uit.

Of je doet het wat sneller:
# Klik op Start
# Klik op Uitvoeren
# Typ: "control userpasswords2"
# < enter >
# Zet bovenin het vinkje bij "Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken".

Wat betreft het resetten:
Zijn al je drivers (moederbord, videokaart in het bijzonder) in orde?

Laatst bewerkt:
Het probleem is juist dat hij doorstart als administrator, terwijl dit de pc van mijn zoontje is,

Ik wil dus juist niet dat hij doorstart, of doorstart in account van mijn zoontje, maar niet in die van administrator

Ja, dat kan toch met mijn truukje:

XP_PC zei:
# Klik op Start
# Klik op Uitvoeren
# Typ: "control userpasswords2"
# < enter >
# Zet bovenin het vinkje bij "Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken".
Bevestig met ok.

Ok, dit punt is nu voor elkaar..
nu zit ik alleen met volgende

Hij start nu op in die blauwe scherm dat je kan kiezen welke user, dit gaat allemaal goed, maar wanneer ik nu wil switchen van user, gaat het fout, dan reboot de pc

ik heb nu dat snel schakelen ff uit gezet, maar vind het wel irritant dat ik nu helemaal moet uitloggen als ik wil switchen van user, vooral omdat we meestal op de achtergrond internet radio aan hebben staan.....

ik heb alles geinstalleerd, en zie geen uitroeptekens staan bij mijn hardware???
voor de rest werkt alles goed, kunnen games gespeeld worden welke directx9 nodig hebben ect....

XP_PC zei:
In mijn Tweak-UI methode krijg je het blauwe Welkom-scherm zonder alle Users en start Windows XP door naar het eigen account.

Het snel wisselen levert wel meer problemen op.

Zie deze uitgebreide toelichting.

Als "Snelle wisseling" is uitgeschakeld, resteert "Afmelden" maar dat is alleen van Windows XP, dus de aanmelding volgt vrijwel direct.

Boeing_737 zei:
In mijn Tweak-UI methode krijg je het blauwe Welkom-scherm zonder alle Users en start Windows XP door naar het eigen account.

Wat wil je hier nou mee zeggen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan