XP schakelt HD uit en weer in bij opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

joepie

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hallo,
Ik heb hier een Packard Bell Imedia pc met originele Windows XP Home.
Nadat de hd van deze pc defect raakte is op de pc een nieuwe xp home gezet (Op een nieuwe hd). Hier werd gebruik gemaakt van een OEM cd met het serienummer van de Packard Bell.
De pc heeft zeker een half jaar perfect gewerkt, maar na een update van Microsoft (Onbekend welke) startte de pc niet meer op.
Tijdens het laden van Windows (Opstartscherm verschijnt en het balkje op het scherm begint te lopen) stopt de pc plotseling. Het beeldscherm wordt zwart en na een paar seconden start de pc opnieuw op. Dit blijft zo en de pc kan alleen worden uitgezet door de powerknop ingedrukt te houden.
Met een repair install. (http://michaelstevenstech.com/XPrepairinstall.htm) werd Windows hersteld en moest het serienummer opnieuw ingegeven worden aangezien windows opnieuw geactiveerd moest worden. Ook dat werkte perfect. (Packard Bell serienummer)

Vervolgens werden alle beschikbare update's geinstalleerd wat ook prima ging.
Maar na de installatie van SP3 begon alles weer opnieuw en ben ik weer terug bij het opstartscherm dat de hd uitschakelt . Ik hoor namelijk bij de HD een klik en meteen daarop weer een klik, alsof de hd weer wordt ingeschakeld en dan begint de pc weer met opstarten - windowsscherm - lopend balkje - uitschakelen enz....
Het geheugen werd getest en geeft geen fouten (Memtest86)
Ook de hd werd gecontroleerd en geeft geen enkele fout. (Seatools)

Hoi Joepie,

ik heb hier in het verleden wel eens wat over gelezen op het internet meen ik. De meeste mensen waarbij deze problemen voorkwamen konden wel opstarten in veilige modus maar niet op de normale manier. Ik kan mij herinneren dat het probleem te maken had met de videokaart die zich op de computer bevind. Ik kan natuurlijk totaal mis zitten, maar meld het hier toch maar even. Proberen kan nooit geen kwaad dacht ik zo.

De meeste mensen downloaden dan de drivers voor de videokaart en installeren deze in de veilige modus. Als de installatie eenmaal is voltooid starten ze weer op de normale manier op.

Misschien kun je hier wat mee, misschien ook niet....

:thumb: Jos

hoi Jos1982.
Was ik in mijn vorige post vergeten te vermelden.
Ook de veilige modus geeft hetzelfde probleem.
In het keuzemenu kan ik kiezen voor veilige modus.
Daarna komt de cursor links boven knipperend in beeld en na een paar seconden start de pc opnieuw op. (Schakelt de Hd uit en weer in)
Toch bedankt.

Als je nu de overige externe hardware eens loskoppelt en je start de pc dan op?? Ik ben niet zo bekend met dit soort problemen, maar probeer je alleen even te helpen...

Ben ook al voor je aan het zoeken, maar kan het nog niet echt vinden..

:thumb:

toevoeging:

alles loskoppelen van je comp (internet/muis enz .)
aan/uit knop 30 sec ingedrukt houden
muis/toetsenbord /scherm/stroom weer aansluiten en proberen op te starten

Laatst bewerkt:
Ik heb bijna alle hardware verwijderd. Alleen de Hd, geheugen en de videokaart waren nog over. Helaas hetzelfde resultaat.
Vervolgens ook nog een andere videokaart gemonteerd maar ook toen hetzelfde resultaat.

Bij de link naar de site van Packard Bell wordt gesproken over de (her)installatie van XP. Die was bij mij wel goed verlopen, maar na de update naar SP3 liep het mis.........

Oke Joepie,

Dat was een misverstand van mijn kant dan. Ik zal proberen met je mee te denken en informatie op te zoeken! Vele handen maken.... ;)

grtz

Ik heb bijna alle hardware verwijderd. Alleen de Hd, geheugen en de videokaart waren nog over. Helaas hetzelfde resultaat.
Vervolgens ook nog een andere videokaart gemonteerd maar ook toen hetzelfde resultaat.

Bij de link naar de site van Packard Bell wordt gesproken over de (her)installatie van XP. Die was bij mij wel goed verlopen, maar na de update naar SP3 liep het mis.........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan