xp schoon installeren lukt niet door verborgen 8mb partitie met virus of malware

Status
Niet open voor verdere reacties.

anthony68

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2006
Als ik de computer restart met floppy en fdisk /mbr doe haalt ie de 8mb niet gepartitioneerde ruimte niet weg hoerop staat vermoedelijk een linux virus of verborgen partitie op die telkens als ikxp installeer niet de totale ruimte van 6150 mb voor xp reserveerd maar 6142 mb en 8 mb niet gepartitioneerd want na installatie kan ik niet een image maken met acronis of ghost ik krijg dan rare foutmeldingen. EEn teken dat het virus de backup probeerd tegen te ouden. Of de backup wordt gemaakt maar de image is corrupt terwijl ik al talloze dvd's heb verspilt aan backups.
Hoe kan ik een schone 6150 mb aan xp installatie op mijn pc krijgen? Dus hoe omzeil ik het virus malware? in mbr?

Waarom installeer je XP niet met installatiecd?
Dan verwijder je alle ongewenste partities en maak je een nieuwe aan voor de installatie van XP.

Laatst bewerkt:
inderdaad.
windows opnieuw installeren met de cd.
alle partities verwijderen en een nieuwe c partitie aanmaken.
daar installeer je windows op en je problemen zouden weg moeten zijn:D

suc6

Ik heb diverse keren geinstaleerd xp

maar die 8 mbongepartioneerd blijft bestaan.
als ik delete met d en darna enter en l doe dan kan ik maar 6142 mb gebruiken van 6150 mb schijf die 8 mb blijft hardnekkig voor de windows installatie. Is er een programma om verborgen partities te zien en verwijderen in dos? behalve fdisk want die ziet die 8 mb ook niet het malware of virus voorkomt dit. Terwijl ik opstart met floppy en met systeem xp cd doet fixboot c:\ het niet terwijl windows zonder cd en floppy gewoon draait raar toch? Ik heb ook fdisk /mbr gedaan om mbr te legen en daarna nieuwe install maar dat helpt ook niet die 8mbblijft als ongepartioneerde ruimte bestaan. En die kan ik niet verwijderen tijdens de setup.

Laatst bewerkt:
Eerst die partitie verwijderen door middel van systeembeheer -> Computerbeheer -> Opslag -> Schijfbeheer in het configuratiescherm. Dan eerst die partitie verwijderen. (als hij door Linux is gemaakt) Of gewoon rechtsklikken en formatteren (als hij door Windows is gemaakt)

Misschien is het ook een herstel-partitie. Als je die verwijdert is er een kans dat het herstellen niet meer werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan