XP Setup uitvoeren door usb?

Status
Niet open voor verdere reacties.

afgafg

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2008
XP Setup uitvoeren door bootusb?

Ik heb bootable windows xp cd, maar blijkbaar boot hij niet op mijn laptop. Geen idee waarom. Op mijn desktop pc boot hij wel. In bios staat cd-rom als eerste bootdevice.
Is er mogelijkheid om de setup uit te voeren via USB boot (net als opstartfloppy, alleen nu met usb)?.

EDIT:

Merk laptop: ASUS
De cd heb ik bij 2 ASUS laptops geprobeerd. Bij beide deed de cd het niet.

Laatst bewerkt:
Ik heb bootable windows xp cd, maar blijkbaar boot hij niet op mijn laptop. Geen idee waarom. Op mijn desktop pc boot hij wel. In bios staat cd-rom als eerste bootdevice.
Is er mogelijkheid om de setup uit te voeren via USB boot (net als opstartfloppy, alleen nu met usb)?.

EDIT:

Merk laptop: ASUS
De cd heb ik bij 2 ASUS laptops geprobeerd. Bij beide deed de cd het niet.

Mijn kennis op booten van usb is niet bijzonder groot, dus ik hoop maar dat je engels nog neit versleten is :D

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=booting+xp+setup+from+a+usb+stick&btnG=Google+zoeken&meta=

Als je mobo het ondersteund kan het booten vanop een usb optische drive geen probleem zijn.

Maar als hij het zo niet wilt doen denk ik dat hij het vanop die usbdrive ook neit gaat doen.

Heb je momenteel een besturingssysteem op die pc staan?

Ik denk dat het niet gaat werken... :confused:

Een USB vind het ook niet erg fijn om dit allemaal te moeten doen.. BOOM :P

Op zich kan het wel werken hoor.

Ik heb ooit eens een pc in elkaar gestoken en bleek dat ik een satakabeltje te weinig had waardoor ik kon kiezen: de harddisk aansluiten op het mobo of de dvddrive...

Het was te laat dus ik kon niet meer naar de winkel voor een satakabeltje, maar ik was wel erg ongeduldig, ik wou vista zo snel mogelijk op die nieuwe pc geïnstalleerd krijgen. Dus snel satakabeltje maar op de harddrive aangesloten en windows vista vanaf een externe dvddrive geïnstalleerd :p

Ging weliswaar een beetje trager dan normaal, maar na de installatie geen problemen:thumb:

edit: het was mij niet volledig duidelijk of het over een usbdrive of usstick ging.
In het geval van de usbstick: gewoon een dosstick maken en dan naar je optische drive en in de map I386 het bestand winnt.exe starten. zou geen probleem mogen zijn, heb al zovaak met dossticks gewerkt.

HP heeft er een goed formattooltje voor dat je zeker vind;

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan