XP setup vindt HDD niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

hein13

Verenigingslid
Lid geworden
2 apr 2006
Heb wegens vervuiling mijn HDD met nullen overschreven en nieuw geformatteerd. Bij het POST wordt de HDD herkend. Probeer XP te installeren, krijg na de vraag "repair or new installation" een foutmelding "setup cannot find a HD on your system" Systeem: Athlon 64 3000 S754, Asrock K8Upgrade-760GX, Samsung SP1614 SATA. Heb tijdens de installatie op F6 gedrukt en de SATA driver diskette geladen.Zowel XPhome als Pro geprobeerd te installeren.

SATA DRIVERS KUN JE HIER DOWNLOADEN.
Je zult tijdens de installatie aan moeten geven dat je sata drivers wilt installeren voor je harddisk dmv F6 even goed opletten tijdens de setup van xp.
Deze drivers zijn meegeleverd bij je moederbord op diskette of anders even downloaden op de site van de fabrikant.
Als je deze installeerd zal je Harddisk zonder problemen herkend worden.

Succes.

Laatst bewerkt:
Beste SJJ, dat heb ik gedaan,maar de HDD wordt desondanks niet herkend dorr XP setup. (wel in het BIOS, dus)

Dan heb je de verkeerde drivers even op de site van Asrock nieuwe downloaden en heb je de drivers wel op diskette gezet en hier naar toe verwezen tijdens de installatie?

Ik had een originele diskette die ik bij een vorige installatie ook gebruikt heb, maar deze blijkt nu beschadigd te zijn. Heb nieuwe gedownload, nu alles in orde, bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan